هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد اخطار داد؛

آغاز بارش ها در کهگیلویه وبویراحمد از امروز بعد از ظهر

تحلیل و بررسی آخرین نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی فعالی به جو استان از روز جمعه بوده که پیامد آن از یعدازظهر جمعه تا اوایل وقت دوشنبه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛کارشناس اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تحلیل و بررسی آخرین نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی فعالی به جو استان از روز جمعه بوده که پیامد آن از یعدازظهر جمعه تا اوایل وقت دوشنبه به صورت بارش باران، رعد وبرق و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی شده است.

ولی بهره منده افزود: اوج فعالیت این سیستم از جمعه شب تا یکشنبه بوده بنابراین طی این مدت سیلابی شدن رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده ای و کوهستانی، کاهش دید افقی دور از انتظار نبوده، لذا جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هم استانی های محترم و سازمان های امداد و مدیریت بهران اتخاذ گردد.

وی در پایان به برخی از نکات ایمنی اشاره کرد و گفت: رانندگان جهت تردد در جاده های کوهستانی حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی مطمئن شوند،و عشایر استان، از توقف در نزدیکی یا محل عبور رودخانه های فصلی بپرهیزند.

بهره مند بیان کرد: کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات استان را دارند تمهیدات لازم را در خصوص ( سرمازدگی ، ریزش بهمن و خطر برخورد صاعقه ) اندیشیده و با برنامه ریزی بهتری در برنامه شرکت کنند و تا حد امکان صعود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی افزود: با توجه به احتمال وقوع رعدوبرق و وزش باد شدید، شهروندان و هم استانی ها مناسبترین مکان را برای توقف یا استراحت در نظر بگیرند.

انتهای پیام/غ

ورود سامانه بارشی از امروز به جو استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.