در خطبه های نماز جمعه شیراز:

مبارزه مستمر با قاطعیت با فساد/ بسیجی مطیع ولایت است

امام جمعه شیراز گفت: مبارزه مستمر با فساد زمینه اصلاح نظام اقتصادی را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز،  با اشاره به سالروز تشکیل بسیج از سوی امام خمینی (ره) در سال ۵۸ اظهار داشت: نهاد‌هایی که امام خمینی (ره) در نظام جمهوری اسلامی بنا گذاشتند، برکاتش روز به روز بیشتر می‌شود و نمونه آن بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج تاکنون منشا خدمات بسیار زیادی بوده است، گفت: این موضوع تا اندازه‌ای بود که امام خمینی (ره) فرمودند که «من دلم می‌خواهد در قیامت با بسیجیان محشور شوم» که این سخن نشان می‌دهد که بسیج ویژگی‌هایی دارد که امام این چنین دعایی می‌کند.

دژکام با اشاره به ویژگی‌های بسیج و بسیجیان افزود: اخلاص نخستین ویژگی بسیجیان است. کار بسیج فی‌سبیل الله است. بسیجیان اجر و مزدی از کسی طلب نمی‌کند. مردانگی و فتوت ویژگی دیگر بسیج است، خداوند هم در قرآن در داستان اصحاب کهف به نوعی از مردانگی و فتوت یاد کرده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردانگی در بسیج به سن و سال ربطی ندارد، بیان کرد: ویژگی سوم بسیج آزادگی است. بسیجیان آزاده هستند به این دلیل که دلبستگی به چیزی غیر از خدا ندارند. امام خمینی (ره) هم دلبسته نبود و موفق شد که دنیا را تکان دهد اگر دلبستگی داشت که نمی‌توانست انقلابی شکوهمند ایجاد کند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اطاعت از ولایت دیگر ویژگی بسیج است، اظهار کرد: بسیجی مطیع ولایت است، امروز بسیجی‌ها اردو‌های جهادی راه می‌اندازند و محرومیت‌زدایی می‌کنند این توانمندی بسیج است.

دژکام در ادامه تصریح کرد: مشکلات اقتصادی زیاد است، اما اگر می‌خواهیم که مردم در این فضا نفس بکشند باید با قاطعیت با فساد مبارزه کرد و این مبارزه مستمر باشد. مبارزه با فساد گوشه‌ای از اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: جهت دیگر اصلاح وضع اقتصادی ایجاد اشتغال است که بدون حل مشکلات بانکی امکانپذیر نیست، با شرایط کنونی سرمایه‌گذار رغبتی برای تولید پیدا نمی‌کند. اصلاح نظام بانکی خیلی سخت است، اما چاره‌ای نیست مدیران باید این تصمیم را بگیرند.

امام جمعه شیراز افزود: مدیران باید به این قضیه بپردازند تا سرمایه‌ها به سمت تولید برود و به اشتغال جوانان منتهی شود. شرمندگی است که این همه استعداد جوانان را نمی‌توانیم استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار