طرح پیمان، فرصت ارزشمندی در تحقق اهداف اجتماعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت:سازمان جوانان و اعضای طرح پیمان یک فرصت ارزشمندی در تحقق اهداف اجتماعی هستند.

طرح پیمان، فرصت ارزشمندی در تحقق اهداف اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  رضا فلاح مدیر عامل حمعیت هلال احمر استان  کرمان در جلسه توانمندسازی جوامع محلی در مناطق حاشیه شهر کرمان گفت: با هدف ضرورت ایجاد تعامل بین دفاتر تسهیلگری و دستگاه های اجرایی برای رسیدن به تحقق اهداف اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور با حضور دستگاه های مسئول در محل جمعیت هلال احمر استان طرح پیمان برگزار شد.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن این طرح تفاهم نامه ای بین جمعیت هلال احمر استان و دفاتر تسهیلگری با هدف آموزش مهارت های زندگی و امدادونجات به دانش آموزان مقطع متوسطه و خانواده های ایشان منعقد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت : امروز جنس بحران ها از طبیعی به عوامل انسانی همراه با آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تغییر یافته است.

فلاح با اشاره به اینکه امروز سازمان جوانان و اعضای طرح پیمان یک فرصت ارزشمندی در تحقق اهداف اجتماعی هستند، افزود: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه کاهش آسیب های ناشی از حوادث، ارتقای تاب آوری و توانمندسازی آسیب دیدگان است.

فلاح با اشاره به اثربخشی آموزش های مداوم و مستمر در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: امروز جمعیت هلال احمر جزء دستگاه های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی شناخته شده است که در این حیطه بایستی دستگاه های مختلف به صورت واحد کار تخصصی انجام دهند تا بتوانند در یک بازه زمانی مشخص تغییر شاخص ها را اندازه گیری کنند.

وی با تاکید بر عدم کارایی مداخلات کوتاه مدت در این زمینه تصریح کرد: اعتیاد امروز مادر همه آسیب های فرهنگی و اجتماعی است و به عنوان یه تهدید تلقی می شود که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیاز به اجرای کار بلند مدت داریم و در جمعیت هلال احمر می توانیم فعالیت فرهنگی را از مدارس آغاز کنیم.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار