تیر مدیرعامل استقلال در تاریکی!

آقای فتحی تیم را درست کنید، جام خودش می‌آید

باشگاه استقلال تهران در روز‌های اخیر درگیر چالش‌های زیادی از جمله نتایج ضعیف و کمبود منابع مالی شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال تهران این روز‌ها درگیر مشکلات مالی است، حساب باشگاه استقلال مسدود شده و حساب حامی مالی نیز به همین سرنوشت دچار شده است تا در روز‌هایی که استقلال تهران نتایج قابل قبولی نگرفته است، شرایط بحرانی را سپری کند.

آقای فتحی تیم را درست کنید،جام خودش می آید

امیر حسین فتحی و دستیارانش از روزی که به استقلال آمدند تا به امروز بیشتر از اینکه به فکر رتق و فتق امور باشگاه باشند به دنبال راه فرار از بحران‌های سابق بودند و مدعی هستند که تیم سابق مدیریتی در استقلال ضعیف عمل کرده است و باشگاه آبی پوشان را با مشکل مواجه کرده است.

از جهتی این اتفاق را می‌توان تا حدودی درک کرد، اما وقتی به رویه خود آقای مدیرعامل و تیم عمل کننده اش در جذب بازیکن دقت می‌کنیم همان روال سابق وجود دارد و احتمالا در دوره مدیریتی بعدی نیز همین اتفاقات تکرار می‌شود.

آقای فتحی تیم را درست کنید،جام خودش می آید

خرید بازیکنان ضعیف برای استقلال در دوره افتخاری اگر وجود نداشت، اما حفظ نکردن همان بازیکنان نقطه ضعف بزرگ مدیرعامل سابق محسوب شد و در این دوره نیز فتحی برعکس عمل کرد و با خرید‌های ضعیف باید برای نیم فصل فکر چاره برای جدایی این بازیکنان و جذب بازیکنان جدید باشد.

با وجود تمام مشکلات فوق که تیتر وار اعلام شد فتحی بزرگترین دغدغه اش شکایت به دادگاه عالی ورزش و مردود کردن جام قهرمانی پرسپولیس و برگزاری مجدد سوپر جام است که جای تعجب دارد آن هم در فوتبال حرفه‌ای یک باشگاه با این همه مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و مدیر عامل دنبال پرونده‌ای است که دردی از بحران‌های استقلال دوا نمی‌کند.

مدیرعامل استقلال بیشتر از اینکه به دنبال حل مشکل استقلال باشد می‌خواهد دل هواداران را بدست بیاورد چرا که بعد از رفتن او تنها ماندگاری دوران مدیریتش همین خواهد بود.

آقای فتحی تیم را درست کنید،جام خودش می آید

بهتر بود که فتحی زودتر اوضاع باشگاه استقلال را سر و سامان بدهد و نگران گرفتن جام نباشد با خوب شدن اوضاع در استقلال جام خودش می‌آید نیازی به این همه شکایت و پرونده سازی هم ندارد.

آقای فتحی تیم را درست کنید،جام خودش می آید

محمد نوری بازیکن اسبق باشگاه استقلال در مورد مشکلاتی که به واسطه قرارداد‌های مدیریت پیشین با بازیکنان خارجی به وجود آمده است گفت: قرارداد‌هایی که مدیریت پیشین با بازیکنان خارجی این تیم منعقد کرد، کارشناسی نبوده است. زمانی که قراردادی با بازیکنی بسته می‌شود در کنار مدیریت باید افرادی حضور داشته باشند که این بازیکن را از نظر فنی، جسمی و پزشکی مورد مطالعه قرار دهند.

او در مورد عملکرد مدیریت قبلی باشگاه استقلال گفت: مدیریت قبلی استقلال قصد داشت خودش مستقیم در بحث جذب بازیکن شرکت داشته باشد، به صورت تک محور تصمیم گیری می‌کرد و حاضر نبودند از کسی مشاوره بگیرند.

نوری در مورد مدیران فعلی استقلال هم گفت: مدیران حال حاضر استقلال تلاش می‌کنند تا اشتباهات مدیران قبلی که باعث به وجود آمدن چالش‌هایی در باشگاه شده است را رفع کنند. اما اشتباهات مدیران قبلی آنقدر زیاد بوده است که کار مدیران الان بسیار دشوار است. بازیکنی که اصلا برای تیم استقلال بازی نکرده است و حتی روی نیمکت هم نشسته بوده است الان از باشگاه طلبکار است.

آقای فتحی تیم را درست کنید،جام خودش می آید

او ادامه داد: مدیران فعلی استقلال باید از اشتباهات مدیران قبلی درس بگیرند و از تکرار آن‌ها دوری کنند. باید از کارشناسان خوب فوتبالمان که می‌توانند در مسائل مربوط به باشگاه به آن‌ها کمک کنند مشورت بگیرند تا دوباره باشگاه با چنین چالش‌هایی رو به رو نشود.

نوری در مورد راه حل رهایی از این وضعیت گفت: همه‌ی استقلالی‌ها باید دست به دست هم بدهیم و برای خروج از این شرایط به یکدیگر کمک کنیم. اگر همچنان مدیران ما بدون اطلاعات و مطالعه به کار خود ادامه دهند دوباره همین مشکلات پیش روی ما خواهد بود.

او در مورد مشکلات مالی باشگاه استقلال گفت: مشکلات مالی استقلال این روز‌ها بسیار زیاد است و افراد زیادی از باشگاه طلبکار هستند. با اینکه تا الان کلی پول بابت بدهی‌ها پرداخت شده است، اما هنوز طلبکاران تمام نشدند.

نوری در مورد کمک وزارت ورزش به باشگاه استقلال گفت: این روز‌ها که باشگاه استقلال درگیر مشکلات مالی است، وزارت ورزش باید در کنارش بیاستد و کمک کند. باشگاه پرسپولیس این روز‌ها با توجه به اینکه توانسته به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود کند از نظر مالی وضعیت خوبی دارد. اما استقلال این روز‌ها در یک مخمصه مالی حضور و دارد نیاز دارد که وزارت ورزش یک نگاه متفاوت به آن داشته باشد تا بتواند از زیر بار بدهی‌ها رها شود و تیم بتواند با خیال آسوده‌تر به بازی‌های پیش روی خود ادامه دهد.

آقای فتحی تیم را درست کنید،جام خودش می آید

او در مورد این موضوع که آیا مدیران حال استقلال می‌توانند شرایط را تغییر دهد یا خیر گفت: مدیریت کارش را تازه شروع کرده است و مدیران قبلی وقتی می‌رفتند باشگاه شرایط خوبی نداشت. مدیران جدید برای اینکه بتوانند کمی شرایط را بهبود ببخشند به زمان نیاز دارند. الان به هر چیزی دست می‌زنند یک پرونده جدید رو می‌شود.

نوی ادامه داد: شرایط سخت است و برای بهتر شدن اوضاع باید به مدیران حال باشگاه زمان بیشتری داده شود. در این میان نام فرد مهم نیست و مهم باشگاه استقلال است. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند و این نام استقلال است که باقی می‌ماند. انتقاد کردن ایرادی ندارد، اما نباید تیشه به ریشه استقلال بزنیم.

آقای فتحی تیم را درست کنید،جام خودش می آید

حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد بدهی‌های باشگاه استقلال به بازیکنان خارجی و مشکلاتی که این روز‌ها با آن درگیر است گفت: ۱۰ درصد از مشکلات موجود تقصیر مدیریت جدید، ۴۰ درصد از اتفاقات تحت تاثیر عملکرد مدیران پیشین استقلال و ۵۰ درصد مشکلات به خاطر شفر است.

او ادامه داد: آن ۱۰ درصدی که می‌گویم تقصیر مدیریت جدید است به این علت است که شرایط را پذیرفته است. مدیریت جدید در ابتدای فصل از تمام شرایط موجود اطلاع داشته و آن را پذیرفته است. حال آن‌ها مشکلات را برگردن مدیریت قدیم باشگاه می‌اندازند.

روشن در مورد مدیران پیشین استقلال گفت: من از همان اول گفتم افتخاری و توفیقی چیزی از فوتبال نمی‌فهمند. من نمی‌خواهم بگویم این آقایان دلال بازی کرده اند، اما در زمان مدیریت پیشین این اتفاق افتاده است. کسی که این قرارداد‌ها را امضا کرده است مقصر اصلی است.

آقای فتحی تیم را درست کنید،جام خودش می آید

او در مورد شفر گفت: من می‌گویم شفر مقصر اصلی تمام این اتفاقات است، چون او بازیکنان را قبول کرده و قرارداد‌ها را بسته است. بهترین زمان برای یارگیری استقلال وقتی بود که شفر در مرخصی به سر می‌برد. اهمیت ندادن به مسئله نقل و انتقالات تیم بزرگی مثل استقلال نشان می‌دهد که دست دلال‌ها در کار بوده است. او بازیکنان خارجی به تیم آورده است که هیچکدام بدرد نمی‌خورند و با این سطح بازی شاید بتوانند در لیگ آزادگان فوتبال بازی کنند. بازیکن خارجی که قرار است برای تیم استقلال بازی کند باید بهترین خارجی باشد که می‌توان به این تیم آورد.


بیشتر بخوانید:انتخاب دستیار خارجى جدید روى نیمکت استقلال

دستیار جدید وینفرد شفر در راه کمیته فنی باشگاه استقلال

فتحی: هنوز تصمیم خاصی درباره گرو و نویمایر گرفته نشده است


انتهای پیام/

آخرین اخبار باشگاه استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار