کرمان میزبان جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ ۴ کشور

جشنواره قصه گویی منطقه 4 کشور با هدف ترویج فرهنگ قصه گویی ششم و هفتم آذر جاری در کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن روحی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در جمع اصحاب رسانه پیرامون برگزاری بیست و یکمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در کرمان گفت: قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های محوری و تاثیرگذار برای بیان ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها برای کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: قصه‌گویی نقش تعلیم و تربیت را نیز بر عهده دارد و یکی از ابزار مهم در این رابطه به شمار می‌رود.

روحی با اشاره به اینکه بیست و یکمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی به مدت دو روز در کرمان برگزار می شود، تصریح کرد:"قصه زندگی من و خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد" شعار این جشنواره است.

وی یادآور شد: در این جشنواره شاهد برگزاری بخش‌های مختلف تخصصی، علمی و عمومی هستیم که در رده‌های سنی مختلف دختران و پسران، زنان و مردان و پدربزرگ‌های و مادربزرگ‌ها قرار می‌گیرند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: در بخش عمومی ۹۰ ثانیه‌ای در سایت کتاب باز و آپارات قصه‌ها بارگذاری می‌شود که مردم باید به آن‌ها رای دهند.

وی گفت: از استان کرمان دو قصه‌گو «خواجویی» و «زهرا رحیم‌زاده» معرفی شده‌اند که امیدواریم شهروندان کرمانی با مراجعه به سایت به آن‌ها رای دهند.

روحی با اشاره به اینکه مرحله استانی این جشنواره در همه استان‌ها برگزار شده است، افزود: مرحله منطقه ای این جشنواره در پنج منطقه برگزار می شود که استان کرمان میزبان منطقه چهار است که روزهای ششم و هفتم آذر جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره داورانی مشخص شده‌اند که به صورت ملی به داوری می‌پردازند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان عنوان داشت: والدین، مربیان و دانش‌آموزان می‌توانند از برنامه‌های قصه‌گویی استفاده کنند.

روحی یادآور شد: در این جشنواره علاوه بر قصه‌گویی که فضای جذابی را به وجود می‌آورد، کودکان با لهجه‌های استان‌های دیگر هم آشنا می‌شوند همچنین در کنار برنامه‌های جشنواره بازدید از میراث فرهنگی استان هم به منظور آشنایی بیشتر استان‌های دیگر با کرمان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های جشنواره، اعزام قصه‌گو به مدارس را نیز داریم همچنین سعی کردیم در این سه روز قصه‌گویانی به مناطق حاشیه‌ای، سکونتگاه‌های غیررسمی رسمی، و مناطق بی دفاع شهری اعزام کنیم.

روحی گفت: این مراسم به صورت مستقیم از صفحه اینستاگرام و آپارات پخش خواهد شد تا گستره استفاده از قصه‌ها بیشتر باشد.

وی با اعلام اینکه در بخش استانی ۱۳۰ قصه‌گو به رقابت پرداختند، افزود: از هر استان ۵ قصه‌گو در این مراسم شرکت خواهند کرد و پنج برگزیده به صورت مستقیم به فضای قصه‌گویی بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد شور و اشتیاق در بین والدین و معرفی قصه‌گویی برای ترویج تعلیم و تربیت است تا این برنامه جایگزین برنامه‌های فضای مجازی که برای کودکان کارکردهای مناسبی ندارند شود.

انتهای پیام/ب

جشنواره قصه گویی منطقه 4 کشور در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار