ریاست ناشایست ترامپ به شانس او برای انتخابات ۲۰۲۰ لطمه می‌زند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد میزان محبوبیت کلی رئیس‌جمهور آمریکا در مقایسه با رضایتمندی اقتصادی از عملکرد او بسیار پایین است.

ریاست جمهوری نامتعارف ترامپ به شانس او برای انتخابات 2020 لطمه می‌زندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، براساس نظرسنجی سی بی اس نیوز میزان محبوبیت کلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تنها 39 درصد است.

این در حالی است که میزان نارضایتی از ترامپ به 55 درصد رسیده است. براساس نتایج این نظرسنجی میزان محبوبیت خالص کلی ترامپ به 16- رسیده است.

نظرسنجی سی بی اس نیوز جدیدترین نظرسنجی است که نشان می‌دهد اکثریت مردم آمریکا از عملکرد کلی رئیس جمهور کشورشان ناراضی هستند. تعیین علت این نارضایتی چندان دشوار نیست. مردم آمریکا بسیار بعید است رئیس جمهورشان را در موضوعاتی از جمله سیاست خارجی و مهاجرت مورد تائید قرار دهند.

به همین علت ترامپ نمی‌تواند میزان محبوبیت کلی خود را بالا ببرد و این موضوع نمی‌تواند نشانه خوبی برای رئیس جمهور آمریکا پیش از انتخابات 2020 باشد.

در واقع تفاوت میان میزان رضایت اقتصادی و محبوبیت کلی ترامپ زمانیکه از نظر زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، بسیار زیاد است.  سی ان ان با اشاره به نتایج نظرسنجی سی بی اس نیوز به مقایسه تاریخی میان میزان رضایت از عملکرد اقتصادی و میزان رضایت کلی از رئیس جمهور برای هر یک از روسای جمهور آمریکا از سال 1978 پرداخت.

در این مقایسه مشخص شد که هیچ رئیس جمهوری میزان محبوبیت کلی به بدی ترامپ نداشته است. به طور متوسط میزان محبوبیت کلی روسای جمهور قبلی آمریکا 17+ بوده است. این درحالی است که مقایسه رضایت کلی و رضایت از عملکرد اقتصادی ترامپ27- است. تنها رئیس جمهوری که امتیاز نزدیک به ترامپ بدست آورده بیل کلینتون در سال 1998 بود و این موضوع به زمان استیضاح او برمی‌گردد.

سی ان ان در ادامه یادآور می‌شود ترامپ اولین رئیس جمهوری نیست که انتخابات میان دوره‌ای کنگره بدی را داشت. براساس نظرسنجی‌های پیشین سی بی اس نیوز که به اواخر دهه 1970 میلادی برمی‌گردد بسیاری از روسای جمهور پیشین آمریکا نیز سوء مدیریت اقتصادی را پیش از انتخابات میان دوره‌ای داشته‌اند.

در نظرسنجی‌های پیشین سی بی اس نیوز تمامی روسای جمهور پیشین آمریکا نرخ عملکرد اقتصادی بالایی داشتند و به همین دلیل میزان محبوبیت کلی آنها دو رقمی شده است.

شرایط برای ترامپ اندکی فرق دارد. میزان محبوبیت کلی او در مقایسه با عملکرد اقتصادی او پایین برآورد شده است. سی ان ان در پایان این سوال را مطرح می‌کند که آیا ترامپ می‌تواند این مسئله را تا انتخابات سال 2020 حل کند؟ به نوشته سی ان ان ترامپ باید برای بالا بردن میزان محبوبیت خود اقداماتی را در پیش بگیرد. یکی از پیشنهادات به ترامپ برای بالا بردن میزان محبوبیت کلی خود این است که همانند یک رئیس جمهور متعارف رفتار کند. توئیت‌های ترامپ، حمله مداوم او به رسانه‌ها و سبک حاضرجوابی او شاید برای خود او مناسب باشد اما بعید است در انتخابات عمومی آمریکا چنین روشی جواب دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار