درخواست سوریه از سازمان ملل برای اتخاذ تدابیری در تنبیه کشور‌های حامی تروریسم

وزرات خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل خواستار محکومیت شدید حمله شیمیایی علیه مردم این کشور و اقدامات تنبیهی علیه کشور‌های حامی تروریسم شد.

درخواست سوریه از سازمان ملل برای اتخاذ تدابیری در تنبیه کشور‌های حامی تروریسمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواستار محکومیت فوری و شدید جنایت اخیر گروه‌های تروریستی در استان حلب شد.

وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل خواستار محکومیت حمله شیمیایی گروه‌های تروریستی به حلب شد.

در بخشی از این نامه آمده است: «این اقدام تروریستی نتیجه تسهیلات و کمکهای برخی از کشورهای (غربی) است که مواد شیمایی را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار دادند تا علیه مردم سوریه استفاده و بعد طبق طرح از پیش‌آماده نهادهای اطلاعاتی دولتهای حامی تروریسم، دولت سوریه را متهم به حمله شیمیایی کنند».

وزارت خارجه سوریه همچنین در این نامه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است «فوراً و قویاً این جنایت تروریستی را محکوم کند و با انجام گامهای فوری بازدارنده و اقدامات تنبهی علیه دولتها و رژیمهای حامی تروریسم، مسئولیت خود را در حفظ امنیت و صلح بین‌المللی انجام دهد».

شب گذشته (شنبه) گروه‌های تروریستی محله‌های «خالدیه، حمعیه الزهرا، الشهباء» در غرب شهر حلب را با خمپاره‌های سمی گاز کلر بمباران کردند. بنا به گزارشها تاکنون شمار مجروحان این حمله شیمیایی به 107 نفر افزایش یافته  و بیمارستانهای این منطقه مملو از بیماران است.

در سال 2016 نیروهای دولتی سوریه توانستند استان حلب را از سلطه گروه‌های تروریستی آزاد کنند، با این حال گروه‌های تروریستی در مناطق اطراف این استان حضور دارند. پیش از این ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در 27 اکتبر تروریست‌ها 20 دستگاه تانک هر کدام حاوی 10 لیتر گاز کلر را به این منطقه انتقال داده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیز هفته گذشته گزارش داد منابعی محلی از ورود تروریست‌های فرانسوی که کارشناسانی متخصص هستند خبر می‌دهند که با هدف تغییر مواد برخی تسلیحات نظامی و افزودن مواد شیمیایی به آن برای استفاده در نمایش حمله شیمیایی در ادلب و متهم کردن دولت سوریه وارد این کشور شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد روسیه تصمیم دارد با ترکیه درباره حمله شیمیایی روز گذشته تروریست‌ها به استان حلب سوریه گفتگو کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار