یادداشت روز؛

نازنین دوباره زنگ خطر را به صدا در آورد! اما کو گوش شنوا؟

دومین کودک آزاری فجیع در چند ماه اخیر در آذربایجان غربی اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،دومین کودک آزاری فجیع در چند ماه اخیر در آذربایجان غربی! این بار لگن و دست و صورت نازنین بر اثر تنبیه‌های ناپدری اش شکسته، سوخته و کبود شده است، نازنین می‌رود کنار ژیوان ۵ ساله که زیر خاک قبرستان بوکان با تن کبود خوابیده است، می‌رود کنار هانیه ۷ ساله که هر روز در خیابان‌های این شهر کتک می‌خورد، اما کو پشت و پناهی؟! می‌رود کنار عرفان ۴ ساله با زیر چشم‌های کبود و تن سوخته با آتش سیگار که هر روز همراه پدر معتادش کوچه پس کوچه‌های شهر را برای لقمه‌ای نان و خرج مواد پدر گز می‌کنند، نازنین با لگن‌های شکسته هم از هفته قبل روی تخت بیمارستان مهاباد به جمع صد‌ها و هزاران کودک آزار دیده زنده با درد یا مرده در حسرت که هر از چندگاهی خبرشان را منتشر می‌کنیم می‌پیوندد.

نازنین پدر و مادری معتاد دارد و شرح شکنجه‌های نازنین فراتر از مرز‌های آذربایجان غربی و ایران نیز رسیده است با این همه نازنین بی پناه است. هنوز جوهر تایید حکم اعدام قاتلین جوان مهابادی خشک نشده که خبر رسیده نازنین ۶ ساله با تنی سوخته و دست و لگنی شکسته و زیر چشمی کبود شده روی تخت بخش جراحی کودکان بیمارستان مهاباد زجر می‌کشد.

همین مرداد امسال بود که ژیوان ۵ ساله بر اثر شکنجه‌های نامادری اش روی یکی از همین تخت‌های بیمارستان مهاباد جان داد. وخامت حال نازنین همچون ژیوان نیست و بهزیستی هم درخواست کرده که به محض بهبودی او راهی یکی از مراکز نگهداری شود تا به سرنوشت ژیوان دچار نشود. این حجم از ظلم و خانه خرابی برای شانه‌های دخترکی معصوم بی اندازه زیاد است.

نمی‌دانیم از چه کسی گله کنیم؟ از اوضاع بغرنج اجتماعی در استان، از گرانی و فقر، از اعتیاد و بیکاری، از سهل انگاری و بی توجهی والدین، از نبود مهارت‌های زندگی و فرزند پروری و... یا می‌دانیم گله کنیم و زورمان نمی‌رسد. این روز‌ها سهم ما مردم مفلوک فقط درد است و این درد روزی با شکنجه نازنین در مهاباد سر باز می‌زند و روزی دیگر با مصیبتی دیگر مثل شکنجه زنی بی پناه در ماکو!
 
 
 
انتهای پیام/م
 

کودک آزاری در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
کسی اصلا نمی گه مادر این بچه ها چرا و به چه قیمت بچه ها را رها کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
مسی
۱۰:۱۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
چرا باید نازنین معصوم شکنجه بشه و ما کاری نکنیم کودک ازاری از سوی پدر و مادر اون هم به این شدت دیگه من که این خیر رو میشنوم از زندگی بیزار شدم شما رو به خدا به بی پناهی این کوچولوهای معصوم کاری کنید