جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون تُن کالا در لرستان

رئیس اداره حمل‌ونقل کالا راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان میزان تُناژ جابه‌جا شده استان طی هفت‌ماهه امسال را ۳ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۱۵ تُن عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،رضا عبدی،رئیس اداره حمل‌ونقل کالا راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان میزان تُناژ جابه‌جا شده استان طی هفت‌ماهه امسال را ۳ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۱۵ تُن عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

رضا عبدی  تعداد ناوگان باری لرستان را ۹ هزار و ۸۵۱ دستگاه عنوان و اظهار کرد: این تعداد دستگاه نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۵.۴۳ سال است که ضمن جوان‌تر شدن ۳ درصدی نسبت به ناوگان سال گذشته، نسبت به میانگین عمر ناوگان کشوری که ۱۶.۸۶ سال بوده نیز ناوگان به‌روزتری است.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالا راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در استان را ۸۶ واحد خواند و افزود: از این تعداد، ۴ شرکت به دلیل رعایت نکردن ضوابط در حال حاضر غیرفعال هستند.

عبدی بیان داشت: تعداد بارنامه‌های صادرشده در هفت‌ماهه امسال ۲۵۵ هزار مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی میزان تُناژ جابه‌جا شده استان طی هفت‌ماهه امسال را ۳ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۱۵ تُن خواند و کاهش هفت درصدی این میزان جابه‌جایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ناشی از تغییر وضعیت اقتصادی و اعتراض‌های اخیر کامیون‌داران بیان کرد.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالا راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به فعالیت دو کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ در این اداره اظهار داشت: در کمیسیون ماده ۱۱ تخلف‌های رانندگان و در کمیسیون ماده ۱۲ تخلف‌های شرکت‌های باربری بررسی می‌شود.

عبدی در خصوص عمده‌ترین تخلف‌های مورد بررسی در این دو کمیسیون بیان داشت: طی بررسی‌های به‌عمل آمده از ۳۳۵ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱، عمده‌ترین تخلف نداشتن بارنامه و اسناد قانونی، مسافرگیری خارج از پایانه و شکایت مسافران بوده است.

وی ادامه داد: در کمیسیون ماده ۱۲ نیز ۸۴ پرونده از ابتدای امسال بررسی شده که عمده‌ترین تخلف‌ها در این بخش صدور بارنامه‌های پائین‌تر از نرخ مصوب، صدور صورت وضعیت دستی و عدم تطبیق شرکت با ضوابط سال تاسیس عنوان شده است.

انتهای پیام/ب

 

بیش از ۳ میلیون تُن کالا در لرستان جابه‌جا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار