تقی‌زاده:

هدفِ تحریم‌های آمریکا، ایجاد ناامیدی در مردم است

مسئول بنیاد تعاون بسیج گفت: نقطه قوت جمهوری اسلامی اعتماد مردم است و آمریکا با این تحریم‌ها هدف اعتماد عمومی مردم را هدف قرار داده است.

هدف از تحریم‌های آمریکا ایجاد یاس در مردم استبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی ابعاد بین‌المللی تحریم بسیج از سوی آمریکا صبح امروز دوشنبه 5 آذرماه در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

سردار حمید تقی‌زاده مسئول بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین در ابتدای این نشست با بیان اینکه تحریم‌هایی که بسیج را مورد هدف قرار داد، از سال 94 آغاز شد گفت: تحریم‌های مهر ماه امسال، آخرین تحریم‌های آمریکا علیه بسیج بود .بسیج بانکی به نام مهر اقتصاد دارد که از اجتماعی‌ترین بانک‌های کشور است. دو سوم شعب این بانک در مناطق محروم کشور قرار دارد و بیشتر خدمات آن در قالب وام‌های قرض‌الحسنه به بسیجیان و اقشار مختلف مردم داده می‌شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه بانک مهر اقتصاد مانند بانک‌های دیگر ناچار به بنگاهداری شد اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد بنگاه‌های اقتصادی کم بازده در اختیار گرفت تا این واحدهای اقتصادی بتوانند در آینده با سود بالاتری فعالیت داشته باشند. این شرکت‌ها رشد کردند و از حمایت بانک مهر اقتصاد خارج شدند و امروز هم اکثر شرکت‌هایی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند شرکت‌هایی هستند که بانک مهر اقتصاد آنها را واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه غرب مدعی است تحریم‌های هوشمندی را علیه ایران به اجرا گذاشته است ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که اطلاعات دولت آمریکا بسیار قدیمی و مربوط به سه سال قبل است دو سوم شرکت‌هایی که به تازگی مورد تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند قبل از آغاز سال جاری واگذار شده بودند در حقیقت آسیب این تحریم‌ها تنها به شرکت‌هایی می‌رسد که از مدت‌ها قبل خصوصی شده بودند.

تقی‌زاده هدف از تحریم‌های آمریکا را ایجاد یاس در مردم دانست و گفت: نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران اعتماد مردمی است. آمریکا این اعتماد عمومی را هدف قرار داده، در همین راستا بسیج تحریم می‌شود. بسیج در سراسر کشور گسترش یافته و به مردم امید می‌دهد بسیج می‌تواند از ظرفیت‌های داخلی برای بیرون رفتن از فشارهای دشمن استفاده کند.

مسئول بنیاد تعاون بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه بسیج قابل تحریم کردن نیست افزود: بسیج به طور گسترده در کشور خدمت می‌کند، ده‌ها هزار مهندس کشاورزی امروزه به کشاورزان روش‌های نوین کشاورزی را آموزش می‌دهند یا مهندسان بسیجی در واحدهای تولیدی زنجیره‌های تولید را به واحدهای بازرگانی متصل می‌کنند بسیج مالکیت چندانی ندارد بلکه مدیریت زنجیره‌های اقتصادی کشور در دست بسیج است حتی امروز بسیج در حال گسترش دادن مدل‌های اقتصادی خود به کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه 25 میلیون خدمت در بنیاد تعاون بسیج انجام می‌شود گفت: وقتی نهادی به 35 میلیون نفر خدمت می‌کند دیگر تحریم‌ این نهاد معنایی ندارد. 10.5 میلیون نفر امروزه در شعب بانک مهر اقتصاد سپرده‌گذاری کردند و ده‌ها درمانگاه بنیاد تعاون در مناطق محروم کشور خدمات درمانی را عرضه می‌کنند. در زلزله اخیر کرمانشاه بنیاد تعاون هزار واحد مسکونی را مرمت کرد و 500 واحد را ساخت این ویژگی‌ها موجب می‌شود بسیج اصلا قابل تحریم نباشد.

تقی‌زاده با بیان اینکه ما تنها نگران شیفته‌های غرب هستیم اظهار کرد: ما از تحریم‌های آمریکا نگرانی نداریم، اما عده‌ای در مواجه با این تحریم‌ها نگران می‌شوند عده‌ای هم شیفته قدرت آمریکا شده‌اند، اما باید بدانیم که ایستادگی و مقاومت اقتصادی می‌تواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند. اگر یک واحد تولیدی به جای واگذاری به افراد نامتخصص و شرکت‌ها ناموفق خصوصی به مردم واگذار شوند و سهام آنها به مردم برسد وضع دیگری را در خصوصی‌سازی شاهد خواهیم بود همچنین باید پیشگیری از ستاد را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم زیرا وقتی فساد ایجاد شود ناامیدی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار