زیلوی میبد جهانی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: زیلوی میبد در شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید.

زیلوی میبد جهانی شدسید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: زیلوی میبد با نظر مثبت شورای جهانی صنایع دستی و با تایید روسای قاره ها به ثبت جهانی رسید.

فاطمی افزود: پرونده ی زیلو دو سال پیش برای ثبت ملی به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال و رایزنی ها برای ثبت جهانی این هنر صنعت آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از اینکه زیلوی میبد ثبت ملی شد، به دلیل ظرفیت موجود و بهره مندی این هنر دستی مردمان میبد از شاخصه‌های جهانی شدن، پرونده‌ای تشکیل و به شورای جهانی صنایع دستی ارسال شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به دنبال درخواست و تشکیل پرونده برای ثبت جهانی زیلوی میبد به این شهرستان سفر کردند و از چند کارگاه زیلوبافی و موزه زیلوبافی میبد بازدید به عمل آوردند.

فاطمی گفت:  پس از بازگشت ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، گزارش آن‌ها به تائید رؤسای قاره‌ها رسید و سپس برای رأی‌گیری نهایی به شورای جهانی صنایع دستی مستقر در کشور انگلستان ارسال و ثبت جهانی این هنر صنعت تایید شد.

انتهای پیام/ص

هنر صنعت زیلو به ثبت جهانی رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار