معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد خبر داد؛

افتتاح یازدمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه زیلو حصیر و زیرانداز‌های سنی استان یزد

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد گفت: یازدمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه زیلو حصیر و زیرانداز‌های سنی استان افتتاح شد.

محمدرضا دهقان مهرجردی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد در گفتگو  با در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛گفت: دومین نمایشگاه تخصصی زیلو و زیراندازهای سنتی و یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران کشور به میزبانی یزد با حضور جمعی از مسئولان استان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان یزد امشب باز گشایی شد.

 دهقان مهرجردی افزود: سازمان میراث فرهنگی با پرداخت هزینه غرفه و اسکان هنرمندان در کشور مقصد از حضور هنرمندان در این نمایشگاههای خارجی حمایت می کند.

وی ادامه داد:  در این نمایشگاه هنرمندانی از همه  استان های کشور در قالب ۲۱۰ عرفه اثار خود را ارائه دادند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان  با بیان اینکه در این نمایشگاه توجه ویژه ای به زیلو حصیر و زیراندازهای سنتی می شود افزود :کلیه رشته های صنایع دستی از جمله خراطی مشبک معرق چوب البسه محلی تراش شیشه در این نمایشگاه نماینده دارند.

گفتنی است این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران کشور از ۲۲ تا۲۶ آبان ماه در یزد امشب باحضور مسئولان استانی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ی

بازگشایی یازدمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی  در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.