راه ‌آهن همدان ـ ملایر بايد سرعت بگیرد

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه‌ آهن همدان ـ ملایر باید سرعت بگیرد.

راه ‌آهن همدان ـ ملایر بايد سرعت بگیردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در نشست بررسی طرح‌ها و پروژه‌های استراتژیک افزود: در حال حاضر تعدادی پروژه استراتژیک و محوری در شهرستان هم در دست داریم که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همدان حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد که باید در تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه‌های راهبردی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی لزوم تکمیل جاده مرادبلاغی اشاره کرد و گفت: سه کیلومتر از این پروژه عملیاتی شده است، مبلغ 5.5 میلیارد تومان مانده که باید ادامه پروژه سریعتر به مناقصه رود.

وی به تسریع در اتصال جاده قهاوند به اتوبان تهران تاکید کرد و گفت: به عملیات اجرایی قهاوند تا احمدآباد عملیات اجرایی سرعت بیشتری داده شود، چراکه مجوز این قسمت از مشاور وزیر دریافت شده است.

حاجی ‌بابایی گفت: قهاوند از طریق قزل‌آباد به اتوبان تهران متصل می‌شود که این اتوبان موجب تسهیل تردد اهالی شهرهای ملایر، نهاوند و تویسرکان به تهران خواهد شد و حدود یک الی یک ساعت و نیم مسیر را نزدیک‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های استانی است که برای اغلب شهرستان‌های همدان اهمیت دارد و نقش کنارگذر شرقی همدان را ایفا می‌کند، همچنین با اجرای عملیات رینگ سوم شهر همدان، کنارگذر غربی نیز اجرایی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های استراتژیک اتصال اتوبان از میدان فرودگاه (سردار شهید همدانی) به اتوبان تهران است، به بیان دیگر باید از میدان فرودگاه همدان اتوبان تهران شروع شود.

وی به لزوم ساماندهی این بخش از ورودی همدان نیز تاکید کرد و گفت: ورودی‌های همدان دریابید، این ورودی‌های فعلی همدان در شأن و شایسته پایتخت تاریخ و تمدن ایران نیست، در این قسمت باید پساب کارخانه های ورودی همدان ساماندهی شود.

حاجی‌بابایی افزود: بازکردن 45 متری از روستای تفریجان به شهرک شهید بهشتی نیز یکی دیگر از پروژه‌های زیرساختی است که باید این چهل وپنج متری تا سد اکباتان امتداد پیدا کند، این 45 متری باید منطقه را از بن‌بست خارج کند.

وی بیان کرد: اولویت دیگر چهار شاهراه گردشگری در مسیر امامزاده محسن، مسیر ابرو، مسیر حیدره پشت شهر، مسیر جاده سد اکباتان با اعتبارات موجود این پروژه‌ها عملیاتی نمی‌شود، باید با جذب اعتبارات ملی این پروژه ها را احیا کرد، ترتیبی اتخاذ شود تا هرچه سریعتر این پروژه‌ها در ماده 23 مطرح شود و در لایحه بودجه قانون کشور مطرح و مصوب شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی تاسیسات فاضلاب روستاهای سد اکباتان گفت: نمی‌توان در این منطقه جریزه‌ای عمل کرد، باید تاسیسات فاضلاب این مسیر هم به تصفیه‌خانه همدان متصل شود.

وی به 2 میلیارد تومانی اعتبار موجود برای جاده سد اکباتان اشاره کرد و افزود: این مبلغ برای رفع مشکلات موجود است، نه برای جاده‌سازی، زیرا اعتبار مورد نیاز بسیار بیشتر از این مبلغ است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه جاده مسیر حیدره بالای شهر از میدان مدرس تا حیدره را باید شهرداری ورود کند، اضافه کرد: این مسیر باید تحویل شهرداری شود و شهرداری با صاحبان املاک به توافق برسند، ضمن اینکه انتهای این مسیر پارک 200 هکتاری را در دست احداث دارد.

وی در خصوص جاده مسیر گنجنامه نیز گفت: با قرارگاه خاتم‌الانبیاء هماهنگی شده که در خصوص مسیر رفت و برگشت طرح و برنامه دقیق تعریف و عملیات اجرایی آن را هرچه سریعتر آغاز کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در رابطه با مسکن مهر سیاست‌های مسکن و شهرسازی تغییر یافته و در ردیف سیاست‌های وزیر جدید قرار گرفته است.

حاجی‌بابایی در مورد خط ریلی همدان نیز گفت: راه آهن همدان ـ ملایر باید سرعت بگیرد، این پروژه 70 میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه راه آهن تهران ـ همدان با وجود پیگیری‌ها هنوز اجرایی نشده و باید پیگیری شود، به لزوم برقی شدن راه آهن تهران ـ همدان اشاره کرد و گفت: از صندوق توسعه 15 درصد از اعتبارات عمرانی صندوق توسعه به چهار پروژه ریلی در کشور وجود تعلق می‌گیرد، برقی شدن راه‌آهن همدان یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه مسکن‌های مهر باید دقیقا بررسی و در دستور کار قرار گیرد، گفت: مردمی که به این پروژه‌ها امید بستند را نباید بیش از این در انتظار گذاشت.

انتهای پیام/ج

 راه ‌آهن همدان ـ ملایر بايد سرعت بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.