به دنبال تنش‌های اخیر میان مسکو و کی‌یف؛

استونی خواستار افزایش تحریمهای اروپا علیه روسیه شد

وزیر دفاع استونی ضمن بیان اینکه تنش دریایی اخیر در تنگه کِرچ بر پروژه نورد استریم ۲ تأثیر دارد، خواستار افزایش تحریم‌ها علیه مسکو شد.

استونی خواستار افزایش تحریمهای اروپا علیه روسیه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویتز، وزیر دفاع استونی از اتحادیه اروپا خواست تحریمهای جدیدی علیه روسیه اعمال کند.

«یوری لویک» وزیر دفاع استونی در گفتگو با خبرگزاری رویترز با اشاره به تنش اخیر بین نیروی دریایی روسیه و اوکراین گفت: «ما گفته‌ایم که آمادگی داریم تا از افزایش تحریمها علیه (روسیه) پشتیبانی کنیم».

وزیر دفاع استونی مدعی شد: «تحریمها احتمالاً قدرتمندترین شیوه ارسال این پیام به دولت روسیه است که ما (در خصوص تنش اخیر بین اوکراین و روسیه) جدی هستیم».

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

یوری لویک که از مخالفان جدی ساخت خط لوله گاز «نورد استریم 2» است افزود تنش دریایی اخیر بین روسیه و اوکراین مسئله ساخت این خط لوله را پیچیده‌تر می‌کند.

نورد استریم ۲ یک پروژه بین المللی برای ساخت خط لوله گاز است که در سراسر دریای بالتیک از سواحل روسیه تا آلمان امتداد دارد و از کشور‌هایی مانند اوکراین، بلاروس، لهستان و دیگر کشور‌های اروپای شرقی و حوزه دریای بالتیک عبور می‌کند.

خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری که در امتداد مسیر نورد استریم است از مناطق اقتصادی و آب‌های پنج کشور از جمله روسیه، فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان عبور می‌کند. ظرفیت این خط لوله ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود و در اواخر سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود.

در حال حاضر از این پنج کشور تنها دانمارک مجوز ساخت خط لوله را صادر نکرده است. لارس راسموسن، نخست وزیر دانمارک نیز می‌گوید این کشور پروژه را مسدود یا به تعویق می‌اندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار