وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای اتریشی خود در برلین از تلاش برای کاهش تنش میان روسیه و اوکراین خبر داد.

هایکو ماس: بدنبال حل کامل مناقشه اوکراین و روسیه هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، آلمان و اتریش برای کاهش تنش میان روسیه و اوکراین تلاش می‌کنند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور کارین کنایسِل، همتای اتریشی خود در برلین گفت: «گروه چهارجانبه نرماندی که آلمان و فرانسه به همراه اوکراین و روسیه در آن عضویت دارند به این مساله توجه دارند که توافقنامه مینسک اجرا شود. چون در حال حاضر اجرای این پیمان از هر زمان دیگری، مهم‌تر است.»

وی افزود: «طبعا ما به آنچه که مدتهاست درباره شرق اوکراین شامل آتش بسی که در مورد آن توافق شده است، توجه داریم. وی افزود: ما دست از تلاشهایمان برنمی داریم. چون نمی‌خواهیم که این مناقشه را فقط محدود کنیم بلکه در نظر داریم در میان مدت و بلند مدت آنرا حل و فصل کنیم.»

وزیر خارجه آلمان گفت: «صدراعظم آلمان با روسای جمهور اوکراین و روسیه تلفنی گفتگو کرده است. در این گفتگو‌ها یکبار دیگر بر کاهش شدت تنش میان دو کشور تاکید شده است. ما اعلام می‌کنیم که این تلاش‌ها را کاهش نخواهیم داد.»

در همین حال کارین کنایسل، وزیر خارجه اتریش هم طی سخنانی گفت: «ما بشدت (از تنش بوجود آمده میان اوکراین و روسیه) نگرانیم. چون در واقع این مناقشه، این ظرفیت را دارد که خطرناک‌تر شود.»

وی افزود: «در خصوص اعمال تحریم‌های بیشتر (علیه روسیه) باید ببینیم که در نشست مشترک شورای اروپا که قرار است در دهم دسامبر برگزار شود، چه تصمیمی گرفته می‌شود. همان طور که گفتم همه چیز به عملکرد این دو کشور بستگی دارد؛ بنابراین این موارد باید بررسی شوند.»

انتهای پیام/

اظهارات وزرای خارجه آلمان و اتریش در کنفرانس مشترک درباره مناقشه اوکراین و روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار