از ابتدای آبان ۹۷ در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:

افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در نانوایی‌های دولتی

از ابتدای آبان‎ماه امسال، قیمت نان در نانوایی‌های دولتی استان چهارمحال و بختیاری، ۱۵ درصد افزایش یافت.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در نانوایی‌های دولتیحسن شمسی‎پور معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، با بیان اینکه قیمت نان در استان بیش از چهار سال و با وجود با وجود افزایش قیمت حامل‌های انرژی، دستمزد کارگر و سایر هزینه‌ها، ثابت و بدون تغییر بود گفت: از ابتدای آبان‎ماه امسال، قیمت نان در نانوایی‌های دولتی به حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: از آنجا که قیمت جدید نان دولتی با الزام افزایش وزن چانه ابلاغ شد، بنابراین و با احتساب هزینه‌های جانبی از جمله تبدیل گندم به آرد و حمل و نقل، افزایش نرخ هر قرص نان به حدود ۲۲ و هفت دهم درصد رسیده است.

شمسی‎پور اضافه کرد: بر این اساس، وزن چانه ۱۹۰ گرمی با قیمت یک هزار و ۸۰۰ ریال در ابلاغ جدید به ۲۰۵ گرم و دو هزار و ۲۰۰ ریال، و ۲۴۰ گرمی با قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ ریال به ۲۶۰ گرم و نرخ دو هزار و ۷۰۰ ریال افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت فقط برای نانوایی‌های دولتی است تأکید کرد: افزایش نرخ نان در نانوایی‌های آزاد پز ممنوع و غیر قانونی می‌باشد.

شمسی‎پور اظهار داشت: در نانوایی‌های آزادپز، نان با چانه ۲۵۰ گرمی، به نرخ چهار هزار و ۵۰۰ ریال عرضه می‌شود و نرخ بیش از این میزان تخلف محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون عرضه نان تافتون در استان به صورت دولتی و سنگک و بربری به صورت آزادپز صورت می‌گیرد که نرخ نان سنگک ۵۵۰ گرمی، ۱۰ هزار ریال و بربری ۵۰۰ گرمی، ۸ هزار ریال است.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: پخت نان کنجدی هم به دلیل افزایش قیمت کنجد ممنوع است و در صورت تقاضا، خود مشتری باید کنجد را تهیه و در اختیار نانوا قرار دهد.

شمسی‎پور ادامه داد: با انجام بیش از ۱۸۰ مورد بازرسی در روز‌های اخیر از نانوایی‌های سطح استان، برای ۱۱ مورد پرونده تخلف و گران فروشی به ارزش هفت میلیون و ۱۸۷ هزار ریال تشکیل گردید.

وی از هم‌استانی‌ها خواست: هر گونه تخلف در بخش آرد و نان را از طریق شماره ۱۲۴ به اداره کل صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

به گفته شمسی‎پور؛ هم اکنون ۷۵۰ نانوایی دولتی و ۲۰۰ نانوایی آزادپز، روزانه بیش از یک و نیم میلیون قرص نان در چهارمحال و بختیاری پخت می‌کنند.

انتهای پیام/خ

افزایش نرخ نان در نانوایی‌های آزاد پز ممنوع است

برچسب ها: نان ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار