رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد؛

کنگره ملی مدیریت منابع مالی در نظام سلامت آغاز به کار کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدگفت: کنگره ملی مدیریت منابع مالی در نظام سلامت و دهمین همایش سالیانه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور به میزبانی استان یزد درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد در کنگره ملی مدیریت منابع مالی در نظام سلامت گفت: میانگین شاخص سلامت در کشور و استان یزد بعد از انقلاب رشد بسیار خوبی داشته است و عنوان کرد یک نمونه از این رشد میانگین طول عمر است که از ۵۰ سال به ۸۰سال در حال حاضر رسیده است.

میرجلیلی علت اصلی رشد سلامت کشور را فاصله نگرفتن از قوانین جهانی دانست و افزود: تربیت بیش از نیاز نیرو‌های پزشکی را از جمله نقد‌های وارد به نظام سلامت کشور دانست.

وی با اشاره به رشد پزشکی استان یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اولین دانشگاه بعد از انقلاب است که در حال حاضر حدود ۵ هزار دانشجو در ۹۰ مقطع و رشته تحصیلی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد:کنگره ملی مدیریت منابع مالی در نظام سلامت و دهمین همایش سالیانه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور هفتم و هشتم آذر ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می شود.

استان یزد با دارا بودن ۱۳ بیمارستان دولتی و هفت بیمارستان خصوصی و کادر پزشکی مجرب و متعهد به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می شود.

شهر یزد ۸۱۹ پزشک عمومی، ۴۰۵ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۳۰۵ دندانپزشک عمومی و ۵۸ دندانپزشک متخصص دارد.

به گفته پزشکان و آنطور که آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و مطب‌های این استان را هموطنان سایر استان‌های کشور تشکیل می‌دهند که این موضوع نشان از اعتماد آنان و اعتبار استان یزد در عرصه پزشکی است.

انتهای پیام/ی

آغازبه کار کنگره ملی مدیریت منابع مالی در نظام سلامت در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار