اخطاربه ۱۵۰ واحد آلاینده زیست محیطی

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با هشدار به واحدهای مختلف و آلاینده زیست محیطی گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی هیچ مماشاتی با متخلفان انجام نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عباس‌نژاد معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تشریح عملکرد اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در حوزه محیط انسانی، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ مورد اخطاریه زیست محیطی به واحد‌های دارای آلودگی زیست محیطی صادر شده و پرونده ۴۵ واحد متخلف با تشکیل پرونده و برای رسیدگی حقوقی به دستگاه قضایی استان ارسال شده است.

وی، بر پایش مستمر بیمارستان‌ها برای کنترل نحوه مدیریت پسماند‌های عفونی تاکید کرد و افزود: پایش محل‌های دفع پسماند‌های شهری و اقدام قانونی برای پیگیری ساماندهی مراکز دفع زباله‌های شهری، منجر به آغاز عملیات ساماندهی مراکز دفع پسماند در شهرستان‌های هشترود، عجب‌شیر، هریس، سراب، مراغه، شبستر، هوراند و تبریز شده است.

عباس‌نژاد گفت: پایش شهرک‌های صنعتی در خصوص مدیریت پسماند و پساب در اولویت‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد که منجر به اجرای عملیات بهسازی تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی شهید رجایی، شهید سلیمی و سرمایه‌گذاری خارجی شده است.

وی از کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز به دلیل برخورد‌های قانونی اداره پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان با واحد‌های بازیافت ضایعات حاشیه تبریز خبر داد و افزود: پیگیری ساماندهی واحد‌های آلاینده منطقه سینیخ و طرح موضوع آلودگی واحد‌های آجرپزی این منطقه در کارگروه مخاطرات زیست محیطی شهرستان تبریز با جدیت در حال انجام است.

عباس‌نژاد در ادامه از درج نام ۴۸ واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده خبر داد و تاکید کرد: این واحد‌ها به سرعت باید در جهت کاهش آلایندگی زیست محیطی اقدام کنند.

معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی به واحد‌های متخلف آلاینده زیست محیطی هشدار داد و گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان هیچ مماشاتی با متخلفان انجام نخواهد داد.

 

انتهای پیام/ش

۱۵۰ واحد آلاینده زیست محیطی اخطار گرفتند

برچسب ها: محیط زیست ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.