پورشه برای سوددهی بیشتر در بخش خودرو‌های الکترونیک فعالیت می‌کند +تصاویر

مسئولان شرکت پورشه برنامه 8 ساله خود را برای سوددهی بیشتر بخش خودروهای الکترونیک خود عملیاتی می‌کنند.

فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت پورشه برنامه دارد تا طی 8 سال آینده با افزایش تمرکز بر روی توسعه و تولید خودرو‌های برقی به سود 6 میلیارد یورویی برسد. طرح این شرکت آلمانی به این صورت است که با کم‌ کردن هزینه‌ها و افزایش درآمدزایی از بخش‌های دیگر به درآمد سالیانه 750 میلیون یورو دست یابد، این برنامه از سال جاری آغاز و تا 2025 ادامه پیدا خواهد کرد.

البته این افزایش درآمد به حفظ سود هدف این شرکت که 15 درصد از هر فروش خواهد بود نیز وابسته است. با توجه به تلاش زیاد گروه فولکس‌واگن برای تبدیل شدن به شرکت برتر در حوزه رانندگی الکترونیک و فن‌آوری‌های خودمختار (فن‌آوری که هدایت خودرو را بدون راننده امکان‌پذیر می‌کند)، حفظ این سود برای پورشه کلیدی است.

تولید خود‌رو‌های برقی سود ‌کمتری را نسبت به خودرو‌های سوختی برای شرکت سازنده دربر دارد، برای مثال هزینه‌ ساخت خودرو برقی در حال ساخت پورشه با نام Taycan ، شش هزار تا ده هزار یورو بیش‌تر از یک خودرو معمولی با موتور احتراقی خواهد بود. نکته مهم آن است که این شرکت برای حضور رقابتی در بازار خودرو‌های برقی و سوددهی بیشتر در طولانی مدت، نباید هزینه اضافی را فعلا به قیمت خودرو اضافه کند بنابراین مجبور به کاهش سود فعلی خود از این خودرو‌ها است و برای جبران به سود بیشتر در بخش‌های دیگر متکی می‌شود.

طبق برنامه این شرکت، پورشه از سال 2022 بیش از 6 میلیارد یورو بر روی بخش خودرو‌های الکترونیک سرمایه‌گذاری می‌کند و انتظار دارد بعد از سه سال یعنی از 2026 به سوددهی سالیانه دو میلیارد یورو برسد.

پورشه به عنوان ارزشمندترین برند گروه فولکس‌واگن، توانست سال گذشته به سود عملیاتی 4.1 میلیارد یورو و درآمد 23.5 میلیارد یورو دست یابد. همین امر باعث شد تا گروه فولکس واگن در سال گذشته رقیب بزرگ خود، تویوتا را شکست دهد و مجددا به عنوان برترین گروه خودرو سازی در دنیا شناخته شود. لازم به ذکر است که علاوه بر پورشه، آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، مان، اسکانیا، ایتال دیزاین و دوگاتی از دیگر زیرمجموعه‌های گروه خودرو سازی فولکس واگن هستند.

در ادامه تصاویری جدید از اولین خودرو تمام الکترونیکی شرکت پورشه " Taycan " را مشاهده می‌کنید:

فناوری

فناوری

فناوری

فناوری

فناوری

فناوری


بیشتر بخوانید: گوشی پرچمدار دهمین سالگرد سری Galaxy شش دوربین دارد 


انتهای پیام/

خودروی تمام الکترونیکی پورشه را ببینید +تصاویر

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.