انتخاب دشت قزوین به عنوان پایلوت آبیاری هوشمند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای تسریع در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، دشت قزوین به عنوان پایلوت آبیاری هوشمند در کشور انتخاب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری طرح سامانه‌های نوین آبیاری با اشاره به انتخاب انتخاب دشت قزوین به عنوان پایلوت آبیاری هوشمند کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار و ۷۵۱ هکتار سامانه نوین آبیاری در قالب ۱۴۴ طرح در استان اجرا شده است.

خمسه اضافه کرد: همچنین ۷ هزار و ۵ هکتار در قالب۲۱۲ طرح در دست اجرا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را ۵۷ درصد برآورد کرد.

به گفته وی، استان قزوین در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری رتبه ششم کشور را کسب کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای تسهیل در تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبیاری نوین که متقاضیان قادر به تامین خودیاری نیستند موافقت لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان که مشکل تامین نقدینگی برای اجداث استخره ذخیره آب و برق را دارند کسب شده است.

به گفته خمسه، برای تسریع در اجرای طرح‌های جدید در سال ۹۷ اعتبارات به طرح‌ها پرداخت خواهد شد که قبل از اجرا خود یاری متقاضیان تامین شده باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، افزایش قیمت لوله و اتصالات و کمبود نقدینگی را از جمله مشکلات عمده اجرای طرح‌های آب و خاک برشمرد.

انتهای پیام/

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری طرح سامانه‌های نوین آبیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار