اردبیل یکی از استان های کم شیوع سرطان پستان در کشور است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل گفت: اردبیل یکی از استان های کم شیوع سرطان پستان در کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر بابک نخستین، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل امروز در حاشیه همایش پیشگیری از سرطان سینه افزود: این نوع سرطان در صورت تشخیص بموقع تا 70 درصد قابل پیشگیری است.

وی با تاکید بر مراجعه دوره ای زنان به مراکز بهداشتی برای معاینه و تشخیص وجود این بیماری گفت: بعد از سن 20 سالگی زنان باید هر 2 سال یک بار و بعد از 40 سالگی هر سال باید برای معاینه و تشخیص وجود این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر نخستین از اجرای برنامه های غربالگری سرطان سینه در مراکز بهداشتی استان خبر داد و افزود: تاکنون 65 هزار و 600 نفر از زنان استان که شامل 45 درصد بانوان می شوند غربالگری سرطان پستان شدند.

وی ادامه داد: در پیشرفته ترین حالت ممکن هم اقدامات بهداشتی بعد از بروز بیماری به میزان 25 درصد نتیجه بخش بوده و البته مهم ترین اقدام در راستای حفظ سلامت خود مراقبتی است که باید مد نظر همه زنان قرار گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل تاکید کرد: اصلاح سبک زندگی ، تحرک و فعالیت بدنی از کودکی و اهمیت دادن به سلامتی با مراجعه به مراکز بهداشتی و پیشگیری قبل از وقوع بیماری تا حد بالایی می تواند در کاهش میزان شیوع این سرطان در استان موثر باشد.

دکتر نخستین بیان کرد: اردبیل یکی از استان های کم شیوع سرطان پستان در کشور است و در حال حاضر میزان شیوع این بیماری در استان 31 در صد هزار می باشد.

انتهای پیام/ع

غربالگری سرطان پستان در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.