تداوم سامانه ناپایدار جوی تا روز دوشنبه در اردبیل

بنا به اعلام مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی از امروز سامانه جوی ناپایداری استان اردبیل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی مهر، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: طی روزهای آینده با ورود سامانه جوی به منطقه ناپایداری‌هایی را در استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه  از  عصر روز پنجشنبه 8 آذر 1397 کلیه مناطق استان اردبیل را تحت تأثیر قرار خواد داد و بر این اساس از عصر پنجشنبه تغییر جهت وزش بادها از جنوبی به شمالی و شرقی انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: آسمانی ابری و مه آلود از روز جمعه تا یکشنبه 11 آذر؛ کاهش دید بر اثر مه غلیظ از جمعه تا صبح یکشنبه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه نواحی منتهی به استان گیلان؛ کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما؛ شروع بارش باران از بامداد جمعه و تداوم آن به‌صورت متناوب تا عصر شنبه؛ بارش باران و برف از عصر جمعه تا عصر شنبه در مناطق شهری خلخال، سرعین، نیر و مشگین‌شهر؛ بارش برف در مناطق کوهستانی سبلان (آلوارس، موئیل و گردنه صائین)، صلوات داغی (گردنه لنگان)، خروسلو داغی (قره آغاج)، کوه‌های باغرو (گردنه بودالالو، گردنه اسالم و آغ داغ هشجین) از پدیده‌های مورد انتظار در روزهای آینده است.

دولتی مهر ادامه داد: به سبب کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، به‌ویژه گردنه الماس، صائین و حیران، اختلال در تردد وسائط نقلیه در ایام مذکور دور از انتظار نیست.

وی گفت: سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه و هوای سرد از ظهر روز دوشنبه از منطقه خارج خواهد شد.

انتهای پیام/ع

سامانه ناپایدار جوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.