طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: بر اساس ظرفیت روستا‌ها طرح‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر اجرا و بر اساس این طرح‌ها تسهیلات کم بهره بانکی پرداخت شده است.

طرح‌های تولیدی، خدماتی و اشتغال‌زایی روستایی حمایت شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبداکریم گراوند در بررسی روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی شهرستان گناوه با تاکید بر توجه به اشتغال، تولید، معیشت و اقتصاد روستا‌ها عنوان کرد: روستا‌های استان بوشهر دارای ظرفیت مهمی در این عرصه هستند که بر اساس قابلیت روستاها، طرح‌های اشتغال‌زایی شناسایی و معرفی شده است.

وی با اشاره به استقبال روستائیان از طرح‌های اشتغال‌زایی بیان کرد: این طرح‌ها در همه روستا‌های استان اجرایی شده که بر اساس توانمندی آن‌ها اعتبارات و تسهیلات کم بهره بانکی پرداخت شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه گناوه از ظرفیت بالایی در عرصه‌های اقتصادی، تولیدی، گردشگری و تجاری برخوردار است گفت: روستا‌های این شهرستان با داشتن قابلیت مهم تولیدی، طرح‌های اقتصادی و خدماتی آن در راستای ایجاد اشتغال شناسایی و برای اجرا به جامعه هدف معرفی شده است.

گراوند اجرای طرح‌های پرورش دام و طیور در روستا‌های گناوه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون از طرح‌های پرورش گاوشیری، پرورش اسب و آهو و تولیدات دکوراسیون از چوب ام. دی. اف در روستا‌های محمد صالحی، عباسی و شهرک صنعتی گناوه بازدید شد که روند اجرای طرح‌ها بسیار مطلوب است.

وی با بیان اینکه پرورش آهو در گناوه با ظرفیت ۵۰ راس اجرایی شده گفت: در این طرح ۴۷ آهو پرورش داده می‌شود که برای اجرای آن ۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

استاندار بوشهر از اجرای طرح پرورش اسب در روستای محمد صالحی گناوه خبرداد و خاطر نشان کرد: در اجرای این پروژه روستایی با سرمایه گذاری ۵ میلیارد ریال ۱۲ راس اسب پرورش داده و در کنار آن باشگاه اسب سواری و اشتغال‌های جانبی نیز فراهم می‌شود.

گراوند با اشاره به اجرای طرح گاو شیری در روستای عباسی گناوه تصریح کرد: در این طرح که اشتغال روستائیان فراهم می‌کند با سرمایه گذاری یک میلیارد ریال سبب تحول اقتصادی در روستا شده است.

وی از اجرای طرح ساخت محصولات چوبی و دکوراسیون در شهرک صنعتی گناوه خبرداد و بیان کرد: در این پروژه ۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و زمینه اشتغال بیش از ۱۵ نفر فراهم شده است.

استاندار بوشهر، تولید درب ضد سرقت را از دیگر پروژه‌های روستایی مورد بازدید در گناوه دانست و گفت: در اجرای این طرح اشتغال‌زایی در روستای عباسی ۵.۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال مستقیم ۸ نفر و ده‌ها اشتغال غیر مستقیم فراهم شده است.

انتهای پیام/م

استاندار بوشهر روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی گناوه را بررسی کرد

برچسب ها: اشتغال ، صنعت ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.