نگاهی به کارنامه افشین قطبی در دوران مربیگری

سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان در دوران مربیگری به جز قهرمان کردن پرسپولیس در لیگ ایران، عملکرد موفقی در سایر تیم‌ها نداشته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین قطبی سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان، زاده ۱۹ بهمن ۱۳۴۳ در شهر شیراز است. او در دوران نوجوانی ایران را ترک و به همراه پدرش به کالیفرنیا (آمریکا) مهاجرت کرد و فوتبال را در این کشور آغاز کرد.

نگاهی به کارنامه افشین قطبی در دوران مربیگری

او در دوران بازیکنی در تیم‌های آلیتالیا، آتوباهن، ولی ایگلز و فلایرز آمریکا بازی کرد، اما نتوانست در عرصه بازیگری، فوتبالیست خوبی شود و خیلی زود به مربیگری روی آورد.

قطبی در ابتدا و به مدت چهار سال به عنوان سرمربی تیم فوتبال زنان دانشگاه کالیفرنیا انتخاب شد و پس از آن یک سال و به عنوان مربی فنی به تیم ملی آمریکا پیوست. پس از آن قطبی در ۲ مقطع و در سال‌های (۸۰- ۱۳۷۸ و ۸۶-۱۳۸۳) در تیم ملی کره جنوبی به عنوان کمک مربی مشغول به فعالیت بوده است.

دوران مربیگری قطبی در عرصه باشگاهی با کمک مربی بودن در تیم سوون کره جنوبی شروع شد و به مدت ۲ سال در این تیم حضور داشت و پس از آن به مدت یک سال باز هم به عنوان کمک مربی در تیم لس آنجلس گلکسی آمریکا مشغول به کار شد.

نگاهی به کارنامه افشین قطبی در دوران مربیگری

اما برای اکثر ما افشین قطبی زمانی شناخته شد که پس از مصطفی دنیزلی هدایت تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۱۳۸۶ را بر عهده گرفت، قطبی از همان ابتدا به هواداران این تیم قول قهرمانی را داده بود و در پایان لیگ هفتم توانست به قول خود عمل کند و پرسپولیس را به قهرمانی برساند.

پس از هدایت پرسپولیس، قطبی هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده گرفت، اما نتوانست همانند دوران مربیگری در پرسپولیس موفق عمل کند و به صورت توافقی از هدایت تیم ملی کناره گیری کرد. پس از آن قطبی هدایت تیم‌های شیمیزو اس پالس ژاپن، بوریرام تایلند و شیجیاژوانگ اور برایت چین  را بر عهده گرفت.

از افتخارات این مربی می‌توان به قهرمان‍ی با پرسپولیس در لیگ هفتم و نایب قهرمانی با تیم شیمیزو اس پالس در جام حذفی ژاپن اشاره کرد.

قطبی امشب (جمعه ۹ آذرماه ۱۳۹۷) با قراردادی ۱/۵ ساله هدایت تیم فولاد خوزستان را بر عهده گرفت تا بار دیگر به فوتبال ایران بازگردد، باید دید این مربی می‌تواند دوباره سرخ پوشان اهوازی را به اوج برساند یا او هم همانند دیگر سرمربیان فولاد در این فصل دوام زیادی نخواهد داشت.


بيشتر بخوانيد: افشین قطبی سرمربی تیم فولاد خوزستان شد 

نگاهی به گزینه‌های احتمالی هدایت فولاد خوزستان

نیمکت بی ثبات زرد و قرمز های جنوب/ فولادی‌ها راه سیاه جامگان را در پیش گرفته است؟


انتهای پيام/

عملكرد سرمربی جديد فولاد خوزستان در عرصه مربی گری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار