آغاز برداشت حنا از مزارع ریگان

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: برداشت حنا از سطح ۱۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد پیش بینی می‌شود ۷۰ تن حنا از مزارع برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حمید فرامرزی مدیر جهاد کشاورزی ریگان ،امروز در حاشیه برداشت محصول حنای شهرستان ریگان گفت: پیش بینی میشود از هر هکتار ۷ تن محصول از برگ حنای سبز ریگان برداشت وروانه بازار داخلی وخارجی شود.

وی تصریح کرد: محصول حنای شهرستان ریگان کاملا ارگانیک می‌باشد واین ارگانیک بودن محصول باعث بازار پسندی آن شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به اینکه محصول حنای ریگان توسط مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی ریگان تحت نظارت می‌باشد اظهار کرد: حنای ریگان دارای مرغوبیت وکیفیت می‌باشد.

فرامرزی با اشاره به محصول استراتزیک محصول حنای ریگان اظهار کرد: خشکسالی‌های پی در پی در این شهرستان باعث شده است که سطح زیر کشت این محصول در ریگان کاهش یابد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان تک محصولی می‌باشد وحنا دارای آب کم می‌باشد از کشاورزان ریگانی خواست به کشت حنا در این شهرستان روی آورند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان اظهار کرد : کشاورزان با اجرای سستم‌های نوین آبیاری در باغات ومزارع خود می‌توانند از هدر رفت آب در این مزاع جلوگیری نمایند.

فرامرزی با اشاره به اینکه شهرستان ریگان در زمینه کشت حنا در شرق استان رتبه نخست را دارد یاد آور شد: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ریگان تسهیلات ۸۰ درصد بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد : با توجه به اینکه شهرستان ریگان قطب تولید حنا در شرق استان می باشد اجرای کارخانه فراوری حنا  از ضروریات‌ها در این شهرستان می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: حنای کشت شده در شهرستان ریگان به دلیل کیفیت به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

فرامرزی بیان داشت : شهرستان ریگان به دلیل خاک مناسب وحاصلخیزی که دارد کشت انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان می‌تواند آن را به قطب کشاورزی در شرق استان تبدیل نماید .

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

کشت حنا در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار