حضور وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۴ در هاله‌ای از ابهام

با وجود پیشرفت‌های قابل ملاحظه رشته وزنه برداری در این مدت اخیر در جهت جلوگیری از دوپینگ، ولی هنوز حضور این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ مشخص نیست.

حضور نامعلوم وزنه برداری در المپیک 2024 پاریس !به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت Insidethgames، با وجود پیشرفت‌های قابل ملاحظه رشته وزنه برداری در این مدت اخیر در جهت جلوگیری از دوپینگ، اما کمیته اجرایی هیئت رئیسه المپیک اعلام کرد که هنوز هم حضور وزنه برداری در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ مشخص نیست.

این در حالی است که در دسامبر سال گذشته IOC با ابراز نگرانی از کم کاری مسئولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در رابطه با بحث دوپینگ، تصمیم گرفتند ۴ شرط برای ماندن این رشته در بازی‌های المپیک تصویب کنند.

کیت‌مک‌کانل، مدیرورزش‌های کمیته بین‌المللی المپیک گفت: هیئت رئیسه IOC نسبت به پیشرفت‌های صورت گرفته توسط فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در جهت مبارزه با دوپینگ کاملا اشرافیت دارد. حضور وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به رضایت هیئت رئیسه IOC در مورد بحث ساماندهی و در کنار آن مدیریت درست مسئله دوپینگ بود. این بررسی از اواسط سال ۲۰۱۷ تا الان ادامه داشته است و در طول این مدت پیشرفت بسیار قوی صورت گرفته است و همچنان کمیته اجرایی IOC به نظارت خود بر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ادامه می‌دهد به طوری که قرار شده ماه مارس ۲۰۱۹ پیشرفت IWF در راستای دست یابی به این خواسته‌ها و در کنار آن اصلاح اساسنامه وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ هم مورد بررسی واقع شود.

در هر صورت سخت گیری فدراسیون جهانی موجب شد نزدیک به نه کشور نتوانند در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ آناهایم حضور یابند و در کنار آن نیز نمونه آزمایشات ورزشکاران المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ دوباره مورد بررسی مجدد قرار گرفت. ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، چین، قزاقستان، مولدووا، روسیه، ترکیه و اوکراین ۹ کشور تعلیق بودند.

تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این باره گفت: آنچه که ما برای اطمینان از عملکرد وزنه برداری انجام داده ایم فراتر از اقدامات، پروژه‌ها و ابتکارات است. ما تلاش کردیم که یک فرهنگ جهانی برای وزنه‌برداری که بر پایه احترام به خود، احترام به رقبا و احترام به رشته ورزنه‌برداری است، ایجاد شود. این یک فرهنگی است که ما متعهد به حفظ و توسعه آن هستیم. باید بگویم مبارزه ما با دوپینگ و همکاری مان با IOC، WADA و. ادامه می‌دهیم تا بتوانیم سلامتی این رشته را تضمین کنیم.


بیشتر بخوانید: دفاع رئیس فدراسیون وزنه برداری اروپا از اعطای میزبانی به روسیه

قهرمان المپیکی ایران در فیجی به مشکل خورد

کفگیر وزنه برداری انگلیس به ته دیگ خورد


انتهای پیام/

آخرین اخبار فدراسیون جهانی وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار