رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس عنوان کرد؛

جاده ابریشم با همت ایران و چین بازسازی شود

آیت الله احمد مبلغی گفت:فراز و فرودهای تاریخی، سرمایه‌ای برای تعامل و همکاری میان ایران و چین است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله احمد مبلغی  رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در دیدار با رئیس و معاونان و دبیرکل اتحادیه کنفوسیوس چین گفت: اسلام معتقد است که انسان‌ها باید با هر دین و مذهبی روابط انسانی و با یکدیگر همزیستی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: یک پروژه مشترک میان دو دانشگاه یا دو مرکز فرهنگی ایران و چین برای مطالعه مشترک در مورد تاریخ عمیق و ریشه دار دو کشور با همه تفاصیل آن، تعریف و بعد از اتمام با دو زبان در پکن و تهران به صورت همزمانی رونمایی و با دو زبان عرضه شود.

وی عنوان کرد: فرصت‌های تاریخی بین ایران و چین، بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروز بین دو کشور حاکم است و ما باید به صورت عمیق‌تر و با پیوندی بیشتر این رابطه را توسعه دهیم.

آیت الله مبلغی با اشاره به سرنوشت مشترک بشر در دنیای کنونی بیان کرد: وضعیت زندگی بشر به سرعت به سمتی می‌رود که اگر اختلال و اضطرابی در یک بخش از آن رخ دهد بخش‌های دیگر را نیز در برمی گیرد، گفت:

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ و ارتباطات جهانی توجه عمیق دارد، به همین دلیل سازمان ارتباطات به عنوان یک سازمان رسمی در این راستا فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد:این منطق مشترک،شعاری اساسی به سوی شکل دادن زندگی مشترک که ریشه آن در سرنوشت مشترک است، می‌باشد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده ابریشم با همت ایران و چین بازسازی و به روزسازی شود،اشاره کرد: فراز و فرودهای تاریخی، سرمایه‌ای برای تعامل و همکاری میان ایران و چین است.

وی با اشاره به نقش جاده ابریشم در تعاملات فرهنگی دو کشور بیان کرد: جاده ابریشم تنها تجارت نبوده بلکه با پشتوانه عمیق فرهنگی شکل گرفته وامروزه نیز در یک بستر فرهنگی می‌تواند بار دیگر، معنا پیدا کند.

وی اضافه کرد: در گذشته بسیاری از کشورها از ارتباط ایران و چین از کانال جاده ابریشم منتفع می‌شدند و به واسطه ایران و چین، از این جاده سود می‌بردند و امروزه هم به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم با گسترش روابط خود، بسیاری از کشورها را در یک مسیر هم افزا قرار دهیم واین اقدام به معنای احیای جاده ابریشم است.

آیت الله مبلغی  تصریح کرد: ما اگر براساس وضعیت عمیق گذشته، یک رابطه جدید گسترش یافته‌تری را آغاز کنیم، قادر خواهیم بود که تاریخ عمیق گذشته را به خدمت امروز درآوریم.

انتهای پیام/ح

دین اسلام به فرهنگ و ارتباطات جهانی توجه عمیق دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار