رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان:

تشنگی چابهار به ۲۶۰ روز رسید

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از باران اسفند سال گذشته و سپری شدن بیش از ۲۶۰ روز بدون باران در چابهار، هنوز خبری از بارندگی در این شهر بندری نیست.

اله بخش ریگی رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : علی رغم بارش‌های اخیر که موجب خوشحالی برخی شهروندان نواحی مرکزی استان شد، همچنان در برخی مناطق استان ماه‌ها ست که باران نمی‌بارد. برای نمونه بیش از ۲۶۰ روز است که در چابهار باران نمی‌بارد.

وی ادامه داد: درست است که در چند وقت اخیر بارندگی‌هایی در استان اتفاق افتاد، اما میانگین این بارش‌ها بسیار ناچیز بود به نحوی که کمتر از یک میلی متر ارتفاع بارش‌های سال زراعی جدید استان را افزایش داد.

وی افزود: میزان بارش‌های سال زراعی جدید تا کنون یعنی از اول مهرماه تا این لحظه در تنها چهار استان کشور نسبت به بلند مدت منفی بوده است که بیشترین درصد کاهش با حدود ۴۰ درصد مربوط به سیستان و بلوچستان است.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روند کاهش بارندگی در سیستان و بلوچستان از سالیان قبل شروع شده است، گفت: مجموع بارش سالانه استان از ابتدای سال ۱۳۶۷ تا پایان سال ۱۳۹۶ با روند کاهش حدود ۲۰ میلی متر در هر دهه مواجه بوده است.

ریگی افزود: سال گذشته یکی از کم بارش‌ترین سال‌های زراعی استان در چند دهه اخیر است که مردم را در بخش تامین آب و کشاورزی با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

انتهای پیام/پ

هواشناسی سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آب و هوا ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار