بررسی 65 طرح بوم گردی در اردبیل/ احداث اقامتگاه، تسهیلات دریافت می کند

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از بررسی 65 طرح بوم گردی در روستاهای این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،ناصر محمودی، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صبح امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: در پی تکلیف شهرستان ها به اطلاع رسانی و جذب سرمایه گذاران جهت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی تاکنون 65 طرح به اداره کل واصل شده است.

وی بیان کرد: از تمامی شهرستان ها تقاضاهایی به دست ما رسیده اما بیشترین میزان از شهرستان های خلخال و مشکین شهر به ثبت رسیده است.

محمودی افزود: متقاضیان می توانند یا با تبدیل خانه مسکونی روستایی و یا احداث خانه مسکونی جدید نسبت به راه اندازی اقامتگاه اقدام کنند که مهم معماری خانه مسکونی بر اساس معماری تاریخی و بومی منطقه است و قدمت ساخت تاثیری در اعطای مجوز ندارد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص روند اعطای تسهیلات متذکر شد: اعطای تسهیلات صرفا برای ساخت و نه تبدیل خانه های مسکونی انجام می شود.

محمودی با بیان اینکه نرخ تسهیلات در مناطق روستایی شش درصد و در مناطق مرزی چهار درصد است، ادامه داد:  به میزان 80 درصد از هزینه برآورد شده احداث اقامتگاه، تسهیلات اعطا می شود.

وی تاکید کرد:بعد از بررسی طرح های تقاضای اقامتگاه بوم گردی در صورت رعایت ضوابط و اصول، نسبت به صدور مجوز فعالیت و بهره برداری اقدام می شود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در حال حاضر چهار اقامتگاه فعال بوده و چهار مورد در حال ساخت است.

انتهای پیام/ع

اقامتگاه بوم گردی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.