رونق بوم گردی با هدف رشد اشتغال روستاهای اردبیل دنبال می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: رونق بوم گردی با هدف رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در روستاهای این استان دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در خصوص برنامه های اداره کل در حوزه بوم گردی ادامه داد: بوم گردی علاوه بر معرفی یک روستا به عنوان جاذبه گردشگری فرصت های اشتغالزا به دنبال دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای روستاها جهت رونق بوم گردی می توان در کوتاه مدت شاهد مهاجرت معکوس روستاییان و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص آخرین وضعیت طرح های بوم گردی تصریح کرد: در وضعیت فعلی اقامتگاه بوم گردی در چهار نقطه از استان دایر است.

فلاحی با اشاره به بررسی طرح های بوم گردی در شهرهای مختلف استان متذکر شد: پیش بینی می شود تا پایان سال با رشد قابل توجه در تعداد واحدهای بوم گردی مواجه باشیم.

وی از تفویض اختیارات معاونت گردشگری به شهرستان‌ها خبر داد و افزود: از آنجائی که فرایند اخذ مجوز برای طرح‌های بوم‌گردی در گذشته دست و پا گیر بوده با واگذاری اختیارات اعطای مجوز بوم‌گردی به شهرستان‌ها فرایند اخذ مجوز تسهیل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در بوم‌گردی از چهار سازه خشتی و گلی، آلاچیق، سنگی و چوبی استفاده می شود.

انتهای پیام/ع

اقامتگاه بوم گردی در روستاهای اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.