سمپاشی بدن حدود ۱۲ هزار راس دام علیه انگل‌های خارجی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بدن جدود ۱۲ هزار راس دام سبک و سنگین علیه انگل‌های خارجی دام سم پاشی شده است.

حسن پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بدن ۱۱ هزار و ۹۷۹ دام سبک و سنگین علیه انگل‌های خارجی دام سم پاشی شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه اول سال جاری ۴۸ هزار و ۴۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام و در سطح شهرستان با سموم مختلف سمپاشی شده که این عملیات در راستای از بین بردن عوامل انتقال بیماری‌های تب کریمه، کنگو، لمپی اسکین، تیلریوز، بابزیوز و ... بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: انگل‌های خارجی بدن دام ناقل بسیاری از بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌باشند که این موضوع حساسیت مقابله باانگل‌های خارجی را دوچندان می‌کند.

حسن پور با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی از بین بردن عوامل انتقال بیماری است که با حذف یکی از اجزا، چرخه انتقال بیماری متوقف می‌شود بنابراین در این راستا اداره‌کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی سمپاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام‌ها را بر اساس ضوابط بهداشتی و رعایت اصول زیست محیطی از ابتدای سالجاری تا کنون به اجرا گذارده است.

انتهای پیام/ه

سم پاشی دام سبک و سنگین علیه انگل‌های خارجی در شهرستان مهاباد

برچسب ها: دامپزشکی ، سم پاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.