واکسیناسیون بیش از ۵۰۰ هزار دام علیه بیماری طاعون در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در ۷ ماهه سال ۹۷ تعداد ۵۳۷ هزار و ۸۸۷ راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن سازی شده اند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی درگفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تاکنون ۵۳۷ هزار و ۸۸۷ راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مایه کوبی شده اند.
داهیم افزود: بیماری طاعون نشخوار کنندگان یک بیماری ویروسی مسری است که می‌تواند حیواناتی، چون بز و گوسفند را مبتلا کند.
وی ادامه داد: یکبار تزریق این واکسن ایمنی مادام العمر و یا حداقل سه ساله را به همراه دارد، این بیماری به دلیل قابلیت انتقال به حیوانات درمحیط زیست بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در زمینه مقابله با این بیماری گفت: یکی از راه‌های مهم پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون به موقع دام‌ها از جمله گوسفند و بز است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در همین راستا به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری، با استفاده از توان بخش خصوصی عملیات ایمن سازی دام‌ها انجام شده است.
طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، که بنام طاعون بز نیز شناخته می‌شود یک بیماری ویروسی بسیار مسری می‌باشد که گوسفند و بز به آن مبتلا می­شوند. از علایم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه، ذات الریه، التهاب روده‌ها و اسهال است.
انتهای پیام/ه

ایمن سازی دام سبک در برابر بیماری طاعون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.