تیم ملی بسکتبال ایران در یک قدمی جشن صعود به جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی فردا مقابل تیم ملی فیلیپین به میدان می‌رود که در صورت پیروزی مقابل این تیم سهمیه جام جهانی را کسب می‌کند.

تیم ملی بسکتبال در یک قدمی جشن صعودبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال ایران بعد از تمام فراز و نشیب‌هایی که در راه رسیدن به سهمیه جام جهانی ۲۰۱۹ سپری کرد، فردا روز سرنوشت سازی را پیش رو دارد. جایی که آسمان خراش‌های ایران باید در چارچوب پنجمین پنجره انتخابی جام جهانی بسکتبال، مقابل تیم ملی فیلیپین به میدان بروند.

دیدار ۲ تیم ایران و فیلیپین که به میزبانی شهر مانیل برگزار خواهد شد، از آنجایی حائز اهمیت است که پیروزی تیم ایران در این مسابقه به منزله کسب سهمیه مسابقات جام جهانی خواهد بود. ۲ تیم ایران و فیلیپین پیش از این و در مسابقات انتخابی جام جهانی و در پنجره چهارم یک دیدار را در تهران مقابل هم برگزار کردند که تیم ملی ایران موفق شد به پیروزی دست پیدا کند. البته تیم ملی ایران در شرایطی موفق به شکست دادن تیم قدرتمند فیلیپین شد که این تیم به دلیل برخی حواشی انضباطی بسیاری از بازیکنان مهم خود را در آن مسابقه در اختیار نداشت.

این بار ۲ تیم باید در شهر مانیل فیلیپین به مصاف هم بروند و این در حالی است که فیلیپینی‌ها تمامی نفرات خود را در اختیار دارند و تیمی به مراتب قوی‌تر از دیدار نخست بین ۲ تیم خواهند بود.

مردان بسکتبال ایران که در آغاز پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹، مقابل استرالیا تن به شکست دادند؛ در حال حاضر با ۱۵ امتیاز و ۲ امتیاز کمتر از استرالیای مدعی، در رده دوم جدول رده بندی گروه F. قرار گرفته اند.

تا این روز از رقابت‌ها تیم ملی بسکتبال استرالیا صعود خود به جام جهانی را قطعی کرده و در صورتیکه ایران بتواند در دیدار فردا مقابل فیلیپین، به پیروزی برسد دومین سهمیه این گروه را به خود اختصاص خواهد داد.

اما اگر تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار مقابل فیلیپین تن به شکست دهند، باید منتظر دیدار‌های پنجره ششم و نتایج سایر تیم‌های همگروه خود بمانند. ۲ دیدار پایانی تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی اسفندماه و در چارچوب پنجره ششم برگزار می‌شود. بر این اساس ملی پوشان کشورمان دوم اسفندماه به مصاف ژاپن می‌روند و ۵ اسفندماه نیز در تهران میزبان استرالیا خواهند بود.

مهران شاهین طبع در این مسابقه از نفراتی مانند روزبه ارغوان، محمد ترابی، محمد حسن زاده، حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، آرن داودی، نوید رضایی فر، کیوان ریاعی، امیر صدیقی، رسول مظفری، میثم میرزایی و بهنام یخچالی بهره می‌برد و باید دید تیم ملی بسکتبال ایران در غیاب ستاره‌هایی مانند حامد حدادی، ارسلان کاظمی و صمد نیکخواه بهرامی می‌تواند در همین پنجره پنجم کار را برای صعود به جام جهانی تمام کند یا خیر.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تیم ملی بسکتبال به مصاف فیلیپین می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار