رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در ایستگاه خودکار هواشناسی هامون در شمال این استان به بیش از ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی  رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته علاوه بر هامون، سرعت وزش باد در زابل و زهک نیز به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید که این امر دید افقی در این شهر‌ها را به ترتیب به هشت و هفت کیلومتر کاهش داد.

وی ادامه داد: گرد و غبار ناشی از وزش باد سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به ۲۵۳ میکروگرم بر مترمکعب برسد و شرایط کیفی هوا برای تمام گروه سنی در محدوده ناسالم قرار گیرد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک وزش باد قابل ملاحظه‌ای در شمال این استان وجود ندارد و پیش بینی می‌شود این شرایط در چند روز پیش رو نیز تداوم داشته باشد.

وی در باره آخرین تحولات جوی سیستان و بلوچستان در روز‌های آینده گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی تا سه روز آینده پدیده غالب در سطح استان افزایش ابر است، اما تا اواخر هفته جاری بارانی نخواهد بارید.

ملاشاهی ادامه داد: از نظر دمایی تا پنجشنبه هفته جاری تغییرات دمایی محسوسی نیست، اما در نیمه شمالی و مرز شرقی سیستان و بلوچستان سرمای شبانه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دریای عمان به نسبت آرام است، گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه ارتفاع موج در دریای عمان به ۷۰ سانتی متر رسید.

انتهای پیام/ف

طوفان هامون را در نوردید

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار