اطلاع رسانی اهمیت خاک، برای افکار عمومی

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : اهمیت خاک، باید برای افکار عمومی اطلاع رسانی شود .

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در همایش روز جهانی خاک گفت : اهمیت خاک در تامین محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور و لزوم حفظ و استفاده درست از خاک های حاصلخیز استان باید به نحوه شایسته به افکار عمومی اطلاع رسانی شود.

وی گفت : توجه به خاک، نحوه حفظ آن و بهره برداری از آن در جلسات و محافل تخصصی مطرح می‌شود اما جامعه بهره بردار ما از اهمیت حفظ خاک بی اطلاع هستند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای جهان سوم و کشور ما فرسایش خاک وجود دارد خاطرنشان کرد: تخریب خاک باعث نگرانی بوده و نیازمند تفکر جدی در حوزه اجرا و اطلاع رسانی عمومی است.

معاون امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: تخریب خاک بدلیل ناآگاهی و بهره برداری نادرست از آن امنیت غذایی جامعه را به خطر می اندازد.

حاتمی با بیان اینکه برگزاری همایش روز جهانی خاک باعث توجه بیشتر به مقوله خاک میشود افزود: حفاظت خاک، نیازمند مشارکت همه ی افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: اهمیت خاک باید در سطح جامعه همچون آب برجسته شود تا بهره برداری از خاک نیز در بین بهره برداران شناخته شود .

 

 

انتهای پیام/د

اهمیت خاک در تامین محصولات کشاورزی

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.