در پی حذف دختر جودوکار از مسابقات استعدادیابی؛

محمدیان: اجازه نمی‌دهم حق دختران جودوکار ضایع شود/ مسئولان هیئت تهران کوتاهی کردند

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: به هیچ عنوان جودوکاران نونهال را رها نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهم حق آن‌ها ضایع شود.

محمدیان: اجازه نمی‌دهم حق دختران جودوکار ضایع شود/ هیئت تهران کوتاهی کردبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات استعدادیابی جودو به میزبانی استان یزد برگزار شد که این رقابت‌ها با حاشیه‌هایی همراه بود.

در این مسابقات به ۱۴ جودوکار که از نظر وزنی با لیست اعلام شده مغایرت داشتند اجازه مبارزه ندادند. در این بین نازنین زهرا حسن زاده دختر مربی جودو کشورمان که از طرف تیم تهران شرکت کرده بود اجازه مبارزه پیدا نکرد و دلیل آن اختلاف وزن اعلام شده بود.

اشتباهی از سوی فدراسیون رخ نداده است

لیلا محمدیان نایب رئیس فدراسیون جودو درباره حاشیه‌هایی که در رقابت‌های استعداد یابی جودو در استان یزد بیان کرد: من به عنوان مسئول برگزاری در محل حضور داشتم. اشتباه از سوی فدراسیون نبوده و این خطا از سمت هیئت استان تهران رخ داده است و مسئولان هیئت هم این موضوع را پذیرفتند. وزن ورزشکار را به اشتباه منهای ۴۰ کیلوگرم ثبت شده بود در حالی که باید در دسته منهایی ۴۴ کیلوگرم مبارزه می‌کرد.

اجازه نمی‌دهم حق دختران جودوکار ضایع شود

او ادامه داد: ما به هیچ عنوان نونهالان را رها نمی‌کنیم و این ورزشکار و سایر جودوکارانی که به همین دلیل نتوانستند در مسابقات شرکت کنند را به تیم ملی دعوت می‌کنیم و حمایت صد در صدی از آن‌ها خواهیم کرد و نمی‌گذارم که حق آن‌ها ضایع شود.

از عملکرد مربی تیم انتقاد کردم

نایب رئیس فدراسیون عنوان کرد: من در صحبت هایم با بلوطی رئیس هیئت استان تهران و عمادی سرپرست فدراسیون جودو از عملکرد مربی تیم انتقاد کردم چرا که او باید قبل از مسابقه با مسئولان برگزاری درباره اختلاف وزن صحبت می‌کرد تا این موضوع حل شود در صورتی که این مربی دختر جودوکار را وزن کرده و برای مراسم قرعه کشی برده است و مسئولان هم مطابق با قانون با حضور او مخالفت کردند. خیلی از استان‌ها با مشکلات این چنینی مواجه بودند که قانون تا جایی که به من اجازه داد پیگیری کردم و تلاشم بر این بود که مشکلات حل شود.

اعتقاد دارم نیاز به سخت گیری بیش از حد نبود

محمدیان افزود: اعتقاد من بر این است که در بحث استعدادیابی می‌توان در قوانین تلطیفی صورت گیرد چرا که رقابت‌های جهانی یا تیم ملی نبود. با عمادی هم صحبت کردم و گفتم باید مسئولان برگزاری لطافت بیشتری به خرج می‌دادند و این همه سخت گیری نیاز نبود.

او درباره اینکه انتقاد‌های مهرداد حسن زاده پدر جودوکار در حذف این ورزشکار تاثیری داشته است گفت: این موضوع را رد می‌کنم و اینگونه نیست. صبح مسابقه که پدر او با من صحبت کرد ورقه وزن کشی را دیدم. اشتباه از مربی بود که به جای صحبت با ما ورزشکار را برای مراسم قرعه کشی برده بود و دیگر کاری از دست من ساخته نبود. البته نمی‌خواهم بگویم که تنها مربی مقصر است باید هیئت تهران از نفرات با تجربه تری استفاده می‌کرد که شاهد این اتفاق نباشیم.

جودوکارانی که خذف شدند را به تیم ملی دعوت می‌کنیم

محمدیان افزود: وزارت ورزش و جوانان تاکید زیادی بر بحث استعدادیابی داشته است و به همین منظور از تمام نفرات منتخب و همچنین جودوکارانی که نتوانستند در مسابقات استعدادیابی شرکت کنند را به تیم ملی دعوت خواهیم کرد.

باعث تاسف است که این اتفاق رخ داد

او در ادامه عنوان کرد: در طول مسابقات به مراحل رسیدگی می‌کردم و سعی کردم که مشکلات جزئی را برطرف کنم. مربی باید قبل از مراسم قرعه کشی وزن جودکار را بررسی می‌کرد و به ما اطلاع می‌داد تا در وزن منهای ۴۴ کیلوگرم مبارزه می‌کرد. این مشکل قابل حل بود و باعث تاسف که این اتفاق رخ داده است، اما ما از وجود آن‌ها باز هم استفاده می‌کینم.

نایب رئیس فدراسیون جودو در پایان گفت: امیدوارم که در آینده هیئت استان‌ها در انتخاب مربیان و سرپرست تیم‌های خود دقت بیشتری کنند و به طور حتم از استعداد‌ها و نونهالان حمایت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:

سقوط ۲ پله‌ای محجوب در رنکینگ جهانی/ملایی همچنان در صدر

نتایج ضعیف جودو در کارنامه درخشان! /گرند پری پرید!

درخشان: با کمال میل از ریاست فدراسیون جودو استعفا می‌دهم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیوشا بزرگی
۱۲:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
اجازه نمیدهم حق جودوکاران دختر ضایع شود یعنی چه ؟ مسابقات یزد که در حضور خودتان ضایع شد
Iran (Islamic Republic of)
راضیه عبدی
۱۱:۲۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
خانم محمدیان که میگویی مشکل قابل حل بود ! پس چرا بعنوان مسئول برگزاری حلش نکردی تا دختر خردسال گریان سالن مسابقه رو در یک شهر غریب ترک نکنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه نوری از کرج
۱۱:۲۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
چطور فدراسیون مقصر نبوده ؟ مگه مسئولان تیم تهران وزنکشی میکردند ؟ خود فدراسیون وزنکشی میکرده و خودش هم قرعه کشی کرده! حالا توپ رو از فدراسیون میندازید زمین تهران ؟ انصاف هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
مریم راستگو
۱۱:۲۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
عیب نداره خانم محمدیان .شما راست میگی!
Iran (Islamic Republic of)
دینی
۱۲:۱۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بالاخره باید از مدیران جودو جمایت کنه خب
آخرین اخبار