تصویر پانوراما ارسالی کاوشگر کنجکاوی از سطح مریخ +فیلم

کاوشگر کنجکاوی (Curiosity Rover) یک ربات بسیار پیشرفته است که از سال 2011 روی سطح مریخ حضور دارد. بعضی از محتوای ارسالی این ربات تصاویر پانورامایی هستند که او از سطح مریخ می‌فرستد.

تصویر ارسالی کاوشگر کنجکاوی از سطح مریخ +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عکس‌هایی که توسط دوربین مخصوصی که بر روی کاوشگر کنجکاوی (Curiosity Rover) است گرفته می‌شود دارای رزولوشن 4 میلیارد پیکسل است. این تصاویر فوق‌العاده از کنار هم گذاشته شدن داده‌های ارسال شده توسط کاوشگر کنجکاوی ایجاد می‌شوند.

یکی از دلایل این که می‌شود گفت انسان در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کرده است وجود دستگاهی مانند کاوشگر کنجکاوی (Curiosity Rover) در زمان حال است. این کاوشگر چندین سال پیش برای اکتشاف چهارمین سیاره منظومه شمسی از زمین به مریخ فرستاده شد و بر روی آن فرود آمد.

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تری بگوییم این ربات فوق‌العاده در ماه نوامبر سال 2011 توسط دانشمندان ناسا طراحی و به فضا پرتاب شد. این ربات تقریبا به اندازه یک خودرو بزرگ است. پس از پرتاب آن به سمت مریخ در ماه آگوست 2012 فرود کاوشگر بر روی سیاره سرخ موفقیت‌آمیز رسما تایید شد.

اگر برای شما سوال پیش آمده است که کار این ربات چیست و چه ماموریتی را دنبال می‌کند. ماموریت این کاوشگر بررسی شرایط آب و هوایی جغرافیای مریخ، تهیه اطلاعات از شرایط سطحی سیاره، تعیین توانایی مریخ برای میزبانی حیات میکروبی، آنالیز شرایط و موارد دیگر است.

کنجکاوی بیشتر از دو هزار روز است که روی مریخ قرار دارد و در این مدت حجم زیادی از اطلاعات تصویری را به مرکز اطلاعاتی ناسا فرستاده است.

تصویر پانورامایی که ادامه در این خبر مشاهده می‌کنید توسط یکی از اعضای ناسا تولید شده است. این تصویر مانند گوگل مپ دارای قابلیت Street View است. یعنی می‌توانید تصویر را از هر طرف کشیده و آن را مشاهده کنید. شما می‌توانید حتی بر روی قسمتی از این عکس زوم کنید. البته در این خبر فیلمی از این عکس مشاهده خواهید کرد.

در ادامه فیلم از محتوای ارسالی این ربات را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

تصویر پانوراما از مریخ

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.