معضلی که مبتلایان به تالاسمی این روز‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به کمبود شدید خون برای مبتلایان به تالاسمی گفت: اکنون افراد دچار این عارضه بین ۲ تا ۱۰ روز در انتظار دریافت خون هستند.

معضلی که مبتلایان به تالاسمی این روز‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند/ لزوم مشارکت جدی مردم در امر اهدای خونمریم خوش‌اخلاق مدیر عامل انجمن تالاسمی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمبود شدید خون تازه برای مبتلایان به تالاسمی اظهار کرد: حدود ۲ ماه است که مبتلایان به تالاسمی با کمبود خون تازه مواجه بوده و اکنون این موضوع به اوج خود رسیده است، به طوری که افراد دچار این عارضه بین ۲ تا ۱۰ روز در انتظار دریافت خون تازه هستند.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون علت اصلی کمبود شدید خون برای مبتلایان به تالاسمی را سرمای هوا می‌داند، افزود: متأسفانه مردم در فصول سرد سال زیاد خون خود را اهدا نمی‌کنند، زیرا این تصور وجود دارد که اهدای خون در این فصول می‌تواند آنها را به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و ضعف بنیه دچار کند.


بیشتر بخوانید: تولید داروی داخلی زمین‌گیر سوءمدیریت/ بیماران تالاسمی در انتظار معجزه


مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان تأکید کرد: در گذشته مبتلایان به تالاسمی عمری کوتاه داشتند، اما اکنون با ارتقای میزان آگاهی مردم و بیماران، افراد دچار این عارضه می‌توانند همچون اشخاص عادی عمری طبیعی داشته باشند.

خوش‌اخلاق تصریح کرد: زندگی مبتلایان به تالاسمی وابسته به مردم است بنابراین افراد جامعه باید همیشه در کنار این بیماران حضور داشته باشند، مبتلایان به تالاسمی پا به پای مردم عادی جامعه فعالیت می‌کنند و متأسفانه کمترین تسهیلات اجتماعی مانند بازنشستگی پیش از موعد و ساعات کاری کمتر نسبت به سایر افراد را ندارند.

معضلی که مبتلایان به تالاسمی این روز‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند/ لزوم مشارکت جدی مردم در امر اهدای خون

خوزستان؛ دومین استان از نظر فراوانی تالاسمی در کشور

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار مبتلا به تالاسمی در کشور وجود دارد، گفت: خوزستان با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مبتلا به تالاسمی دومین استان از نظر فراوانی تالاسمی در کشور است و استان مازندران با ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مبتلا به تالاسمی در جایگاه نخست قرار دارد، به طور کلی بیماری تالاسمی در استان‌های همجوار دریا شیوع بیشتری دارد.


بیشتر بخوانید: ازدواج با بیماران تالاسمی آری یا نه؟


خوش‌اخلاق یادآوری کرد: سازمان انتقال خون برای دریافت خون اهدا کنندگان اعلام آمادگی کامل کرده است البته از آنجایی‌که اهدا کنندگان مستمر سازمان انتقال خون سنشان به سمت میانسالی و کهنسالی رفته است این سازمان باید به فکر جذب اهدا کنندگان جوان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار