آب شربی که محکوم به هدر رفتن شده است

به دنبال شکایات متعدد اهالی منطقه حجاب در مشهد مبنی بر هدر رفتن حجم زیادی از آب شرب و ورود این آب به چاه فاضلاب خبرنگاری به منطقه مورد نظر اعزام شد.

آب شربی که محکوم به هدر رفتن شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،در یک گزارش میدانی به دنبال شکایات متعدد اهالی منطقه حجاب در مشهد مبنی بر هدر رفتن حجم زیادی از آب شرب و ورود این آب به چاه فاضلاب در خیابان حجاب ۳ واقع در قاسم آباد در پشت اداره امداد و اتفاقات آب ناحیه ۸ خبرنگاری به منطقه مورد نظر اعزام شد.

به دنبال حضور خبرنگار و مشاهده وضعیت گزارش شده، وی در صدد جویا شدن علت این اتفاق به اداره امداد واتفاقات آب ناحیه ۸ مراجعه کرد که البته مسئول مربوطه حاضر به توضیح علت نبوده و خبرنگار را به روابط عمومی اداره آب وفاضلاب ناحیه ۴ واقع در میدان امامیه ارجاع داد.

پس از پیگیری‌های فراوان، محمد محمد زاده مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در رابطه با علت این اتفاق گفت: چاه‌های آب موجود در سطح شهر به صورت برنامه ریزی شده خاموش می‌شوند و چاه دیگری وارد چرخه آبرسانی می‌شود. در اداره امداد واتفاقات آب ناحیه ۸ مشهد چاه آبی موجود است که برای ورود به چرخه ابرسانی نیازمند عملیات لایه روبی می‌باشد.

وی افزود: برای انجام عملیات لایه روبی آب، ما مجبور به خروج مقداری از آب این چاه می‌باشیم و تا زمانی که آب به درجه شفافیت برسد این عملیات ادامه خواهد داشت.

محمد زاده در رابطه با مدت زمانی که آب این چاه وارد فاضلاب می‌شد گفت: این عملیات حدود سه روز انجام شده که در هر روز به طور متوسط نیم ساعت آب به فاضلاب وارد می‌شده، در صورتی که بر اساس آنچه در شکایات مردمی مطرح شد، این اتفاق ازعصر روز پنج شنبه ۸ آذر تا عصر روز شنبه ۱۰ آذر ادامه داشته و حجم آب هدر رفته بسیار بیشتر از انچه مطرح شده می‌باشد.

وی در پاسخ به اینکه چرا از این آب در مصارف دیگر مثل آبیاری گیاهان استفاده نشد گفت: به دو دلیل ما نمیتوانیم از این آب استفاده کنیم، اول اینکه ما نیاز داریم تا در زمان به شفافیت رسیدن آب آن را مشاهده کرده و عملیات لایه روبی را پایان دهیم و در صورت وارد شدن آب به لوله‌ها این عمل امکان پذیر نمی‌باشد. دلیل دوم نیز این می‌باشد که به لحاظ زیر ساختی امکانات لازم برای ذخیره آب این چاه‌ها را نداریم واگر بخواهیم برای لایه روبی هر چاه آب آن را ذخیره کنیم نیازمند تعداد زیادی تانکر برای ۴۳۰ حلقه چاه موجود در سطح مشهد می‌باشیم.

متاسفانه جواب‌های این مسئول قانع کننده نبوده و با توجه به شرایط نامناسب وخطرناک بحران آب این مسئله توجه بیشتری را نیازمند است.

انتهای پیام//م. ص
 

گزارشگر:مرجان صدیقی

برچسب ها: اب و فاضلاب ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار