آیت‌الله نوری همدانی:

گرفتاری ملت‌‌های مسلمان در یمن و بحرین نتیجه سیاست‌‌های عُمال آمریکاست

یکی از مراجع عظام تقلید گرفتاری ملت‌‌های مسلمان در کشورهای مختلف از جمله یمن و بحرین را نتیجه سیاست‌‌های عُمال آمریکا از جمله عربستان سعودی دانست.

گرفتاری ملت‌‌های مسلمان در یمن و بحرین نتیجه سیاست‌‌های عُمال آمریکاستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،   آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با اعضای سازمان بسیج حقوقدانان کشور، با اشاره به اوضاع کشورهای بحرین و یمن اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که مردم بحرین و یمن در شرایط تاسف باری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل سیاست‌های عربستان سعودی کشورهای محور مقاومت گرفتاری‌های بسیاری دارند، بیان کرد: گرفتاری ملت‌های یمن، بحرین، عراق و سوریه نتیجه سیاست‌های عُمال آمریکاست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کار حقوقدانان تفقه در دین است، بیان کرد: در روایات اسلامی افرادی که در دین تفقه می‌کنند، دارای جایگاه بلندی هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی برای آموزش فقه از خانه خارج شود آثار و برکات زیادی نصیب او خواهد شد، تاکید کرد: اگر فردی در این مسیر جان خود را از دست دهد شهید محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی دستیابی به درجه حقوقدان اسلامی را کاری دشوار توصیف کرد و گفت: دستیابی به چنین جایگاهی نیازمند جدیت و اراده بوده و هر کسی در جایگاه خودش تلاش و کوشش داشته باشد، می تواند جایگاه بالایی دست یابد.

وی کسب مهارت و عمق‌اندیشی در معارف اعتقادی را از نخستین مراحل تفقه در دین دانست و تاکید کرد: آشنایی با معارف الهی عبادی و کسب معارف اخلاقی از دیگر مسائلی است که باید حقوقدانان نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/س

اوضاع کشورهای بحرین و یمن تاسف بار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.