دبیرکل ناتو:

هزینه خروج از افغانستان بیش از هزینه ماندن در این کشور است

دبیرکل ناتو در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان تاکید کرد که هزینه خروج نظامیان ناتو از افغانستان بیش از هزینه ماندن در این کشور است.

هزینه خروج از افغانستان بیش از هزینه ماندن در این کشور استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان تاکید کرد که هزینه خروج نظامیان ناتو از افغانستان بیش از هزینه ماندن در این کشور است.

وی مدعی شد: ماندن ما در این کشور به معنی تامین امنیت کشورهای خود ماست؛ طالبان، داعش، القاعده و دیگر گروه‌ها در افغانستان حضور دارند و ما می‌خواهیم اطمینان یابیم که داعش داعش فرصت حضور در افغانستان را پیدا نکند.

استولتنبرگ افزود: «این برای ناتو مهم است که حضورش در افغانستان را ادامه دهد؛ این حضور هزینه زیاد جانی و مالی را می‌طلبد اما بار دیگر تاکید می‌کنم که هزینه ماندن ما کمتر از هزینه خروج ما از این کشور است.»

دبیرکل ناتو افزود: چالش در افغانستان بزرگ است و بدین جهت نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو در ماه‌های اخیر تلفات داشته اند. ناتو برای حل این چالش، حمایت مالی و نظامی خود از افغانستان را افزایش داده است.

وی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان نیز بیان داشت: برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان نشان داد که این کشور آماده برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ انتخابات یک عنصر کلیدی برای دموکراسی است و باید برگزار شود. مشکلات امنیتی وجود دارد اما برگزاری انتخابات پارلمانی نشان داد که افغانستان آماده برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نیز هست.

گفتنی است که وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو روز سه شنبه و چهارشنبه نشستی را درباره وضعیت افغانستان و تنش های اخیر میان روسیه و اوکراین در بروکسل برگزار می کنند.

ناتو در حالی تصریح کرده که حضور نظامیان خارجی در افغانستان برای امنیت کشورهای عضو این سازمان است که بیش از 17 سال حضور نظامی ائتلاف به رهبری افغانستان سبب تامین امنیت در این کشور نشده است و با تشدید بی‌سابقه بمباران تلفات غیرنظامیان نیز در این کشور افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.