رئیس پلیس فتا استان مرکزی:

در حراجی‌های آنلاین، مراقب دام مجرمان سایبری باشید

رئیس پلیس فتا استان مرکزی به مردم هشدار داد در حراجی‌های آنلاین، مراقب دام مجرمان سایبری باشند

در حراجی‌های آنلاین، مراقب دام مجرمان سایبری باشیدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با هشدار به مردم به اینکه مراقب باشند در حراجی‌های آنلاین در دام مجرمان سایبری نیفتند گفت: افراد سود‌جو از اعتماد هم‌وطنان سوءاستفاده کرده و با برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی، هم اعتبار دیگر فروشگاه‌های اینترنتی که دارای فعالیتی سالم می‌باشند را زیر سؤال برده و هم از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ آنقی با بیان اینکه احتمالاً این روز‌ها با آگهی‌هایی با مضامین و عناوین مختلف و مرتبط با حراجی بزرگ آنلاین مواجه شده باشید افزود: پیشنهاد‌های ویژه و تخفیف‌های باور نکردنی، سادگی در خرید، قابلیت‌های مقایسه کالا با کالا‌های مشابه و ... از جمله تبلیغاتی است که در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به آن پرداخته شده و در جهت ارائه خدمات و فروش کالا صورت گرفته و با قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت‌های واقعی و ارسال رایگان کالا با استقبال عمومی هم‌وطنان مواجه شده‌اند.

وی اضافه کرد: برخی از سایت‌های فروشگاهی و حراجی‌های آنلاین اقدام به تبلیغات گسترده و معرفی محصولات خود کرده و سعی دارند با بهره بردن از شیوه‌های نوین برای جذب مخاطب داشته و زمینه را برای خریدی آسان، انتخاب محصولی مرغوب و با کیفیت فراهم آورند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خلاف واقع بوده و صرفاً با هدف کلاهبرداری از شهروندان طراحی شده و خریداران در صورت پرداخت بهای کالای مورد نظر، یا به کالای خود نمی‌رسند و یا کالای تحویلی به آن‌ها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه: یکی از مواردی که کاربران باید به آن توجه ویژه داشته باشند، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است تصریح کرد: هم‌وطنان باید نسبت به آگهی‌های منتشر شده دقت بیشتری داشته و با حساسیت نسبت به سایت فروشگاهی، از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

انتهای پیام/ج

هشدار پلیس فتا استان مرکزی نسبت به جرایم سایبری در حراجی‌های آنلاین

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.