دستگیری ۹ توزیع کننده اینترنتی دارو‌های تقلبی در استان مرکزی/ انسداد ۲ هزار و ۳۵۴ سایت اینترنتی

در عملیات پانجیا در استان مرکزی ۹ توزیع کننده اینترنتی دارو‌های تقلبی دستگیر و ۲ هزار و ۳۵۴ تارنما مسدود شد.

دستگیری ۹ توزیع کننده اینترنتی دارو‌های تقلبی در استان مرکزی/ انسداد ۲ هزار و ۳۵۴  سایت اینترنتیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان از دستگیری ۹ نفر توزیع کننده اینترنتی دارو‌های تقلبی و مسدودسازی دو هزار و ۳۵۴ تارنما در عملیات پانجیا خبر داد.

سرهنگ آنقی افزود: در عملیات پانجیای ۱۱ در سال جاری، پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی توانست با همکاری رده‌های این پلیس در استان ۲ هزار و ۳۵۴ وب سایت و لینک مبتنی بر وب سایت داخلی و خارجی را رصد و مسدود کند که طی این عملیات‌ها ۹ نفر در سطح استان مرکزی شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: بیشتر مجرمان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به عنوان بستری مناسب به منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز می‌کردند.

اجرای عملیات پانجیا با همکاری اینترپل و پلیس‌های سایبری کشور‌ها

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به اینکه عملیات پانجیا هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز اجرا می‌شود ادامه داد: عملیات پانجیا به دلیل مشکلات ناشی از عرضه دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در اینترنت، با همکاری سازمان اینترپل و مشارکت پلیس‌های سایبری کشور‌های مختلف صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: در عملیات پانجیا اقدامات موثری در مقابله با داروخانه‌های غیرمجاز، سرویس دهندگان اینترنتی و درگاه‌های پرداخت مرتبط با فروش و تبلیغ آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز انجام می‌شود.

سرهنگ آنقی بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد، لذا پلیس فتا پس از آغاز رسمی فعالیت خود از سال ۲۰۰۸ در این عملیات شرکت کرده و پلیس فتا با همکاری دادستانی کل و وزارت بهداشت توانسته عملکرد مؤثری در این خصوص داشته باشد و اقدامات پلیس فتا باعث پیشگیری و مبارزه مؤثر با این پدیده شوم که مستقیما سلامت افراد را هدف قرار می‌دهد، شده است.

نیاز‌های دارویی و پزشکی خود را از داروخانه‌های رسمی تهیه کنید

وی به مردم توصیه کرد: برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی، پزشکان و بیمارستان‌های معتبر مراجعه و نیاز‌های دارویی و پزشکی خود را از داروخانه‌های رسمی تهیه کنند، زیرا چرخه تولید و توزیع و عرضه دارو در تمام دنیا و کشور ما یک چرخه حساس و با نظارت کامل است و به همین دلیل افراد به تبلیغات فریبنده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یا پیامک‌ها توجه نکنند تا متحمل خسارت‌های مالی و آسیب جدی به سلامت خود نشوند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی تصریح کرد: افراد سودجو و مجرم هم بدانند که پلیس فتا ضمن مشارکت در عملیات پانجیا همواره فضای مجازی را رصد و عرصه را بر مجرمان تنگ خواهد کرد و با تمام توان در مقابل افرادی که قصد تهدید سلامت مردم را دارند خواهد ایستاد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.