کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گرمی تشکیل شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی از تشکیل کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رحمان داداشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: کارگروه مدیریت پسماند به همراه کارگاه آموزشی با حضور اعضای کارگروه، روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری گرمی برگزار شد.

وی تصریح کرد: دهیاران بعنوان سفیران و همیاران محیط زیست، همواره در کنار اداره حفاظت محیط زیست بوده اند و می توانند در جلب مشارکت های عمومی در حفظ محیط زیست اثر گذار باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی افزود: علاوه بر هزینه بسیار بالایی که جمع آوری، حمل و نقل و دفع مواد زاید شهری و روستایی به شهرها و روستاها تحمیل می کند، مخاطرات زیست محیطی آن نیز جدی بوده که نگرانی های حاصل از این وضعیت باید همه اقشار جامعه و به ویژه مدیران شهرداری و دهیاران را به تفکر و عمل به منظور مقابله با این مخاطرات وا دارد.

داداشی با اشاره به اینکه مدیریت پسماندهای شهری و روستایی یکی از مهم ترین گام ها و ابزارها برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار می باشد از شهرداران خواست جهت اجرایی نمودن بخش دیگری از مفاد طرح جامع مدیریت پسماند شهری نسبت به آموزش، تفکیک از مبداء و کاهش تولید پسماند اقدام کنند.

در ادامه آزاد بعنوان مدرس کارگاه به برگزاری کارگاه مدیریت پسماند و بحث و بررسی مسائل و مشکلات و اهمیت موضوع پرداخت و راه حل هایی برای مدیریت بهتر پسماند از جمله مکان یابی موقت برای دفع پسماند روستاها، اختصاص مکان برای دفع فضولات حیوانی و تبدیل آن به کود ارگانیک، تفکیک از مبداء و ایجاد باکس زباله، فنس کشی محل دفن و فرهنگ سازی تفکیک زباله را ارائه نمود.

انتهای پیام/ح

دهیاران بعنوان سفیران و همیاران محیط زیست هستند

برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار