مقام قطری: تصمیم ما برای خروج از اوپک ناشی از آزادی و استقلال است

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر تصمیم دوحه برای خروج از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت را برگرفته از آزادی و استقلال این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، احمد بن سعید الرمیحی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر، گفت تصمیم این کشور برای خروج از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک)، برگرفته از آزادی و استقلال این کشور است.

او در پاسخ به پیام توییتری انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجی، در خصوص خروج قطر از اوپک، با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد تصمیم قطر ناشی از آزادی و استقلال است.

پیش از این قرقاش با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شده بود تصمیم دوحه برای خروج از اوپک، اذعان به کاهش نقش قطر و انزوای سیاسی آن است.

سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر، روز دوشنبه اعلام کرد این کشور در نظر دارد به زودی از اوپک خارج شود. او که به تازگی به این سمت رسیده است روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد کشورش در نظر دارد در ماه ژانویه سال 2019 از اوپک خارج شود.

قطر از سال 1961 تاکنون عضو اوپک است. پایه‌های این سازمان نفتی در سال 1960 گذاشته شد. عربستان سعودی -که از اعضای اصلی اوپک است- از ژوئن سال 2017 تاکنون روابط خود را با قطر قطع کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار