مدیر صندوق بیمه کشاورزان خراسان رضوی:

خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در تعداد بیمه شدگان کشاورز دارد

مدیر صندوق بیمه کشاورزان خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به لحاظ جمعیت روستایی و کشاورزی بالاترین جمعیت را در کشور دارد.

خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در تعداد بیمه شدگان کشاورز داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محمود کاظمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: جمعیت مشمول بیمه کشاورزان در استان بیش از ۵۲۰ هزار خانوار است که تاکنون ۲۸ درصد آن تحت پوشش بیمه هستند و ۹ هزار و ۵۰۰ خانوار نیز از مزایای صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنای ما براین است که تاپایان امسال با همکاری شورا‌های اسلامی و دهیاران ضریب پوششی بیمه را در استان از ۲۸ درصد به ۴۰ درصد افزایش دهیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی از تشکیل ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در تمامی شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: این ستاد با هدف ارائه راهکار برای افزایش ضریب بیمه است که در برخی از شهرستان‌ها این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

کاظمی افزود: در بردسکن در مجموع ۲۹ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات بیمه اجتماعی و عشایری هستند که نیاز به‌تلاش و همکاری بیشتر دهیاران دارد.

وی با اعلام اینکه کمترین پوشش بیمه‌ای در بردسکن مربوط به‌بخش شهرآباد با ۷ درصد افراد بیمه شده روستایی از جمعیت روستانشین این بخش است،تصریح کرد: بردسکن در بین ۲۸ شهرستان استان جایگاه شانزدهم را دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر سقفی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی نیست، گفت: رانندگان، هنرمندان و قالی‌بافان می‌توانند تا سن ۵۰ سال در این طرح عضویت داشته باشند و از خدمات بیمه و درمانی این صندوق برخوردار شوند.

کاظمی با بیان اینکه در بردسکن، ۳ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش بیمه هستند، افزود: حق بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان بردسکن ۲۶۸ نفر بازنشستگی پیش از موعد دارد که ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام//آ. ح
 

از جمعیت مشمول بیمه کشاورزان ۲۸ درصد تحت پوشش بیمه هستند

برچسب ها: بیمه ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.