وزیر آموزش و پرورش یک واحد آموزشی را در سمنان افتتاح کرد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، شامگاه سه شنبه یک واحد آموزشی خیرساز را در مسکن مهر سمنان افتتاح کرد.

وزیر آموزش و پرورش یک واحد آموزشی را در سمنان افتتاح کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بطحایی همزمان با سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، مدرسه ۱۲ کلاسه ساخته شده با مشارکت خیر مدرسه ساز در مسکن مهر سمنان را بهره برداری کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در حاشیه آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه گفت: آموزشگاه خیرساز بختیاری در مسکن مهر سمنان با زیربنای یک هزار و ۵۶۳ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۷۴ متر مربع از سوی وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

سعید هژبری افزود: مدرسه خیرساز بختیاری در ۲ طبقه و دارای ۱۲ کلاس درس، فضای اداری، آزمایشگاهی، نمازخانه، زمین ورزشی و یک هزار ۳۵۷ متر مربع محوطه است.

وی اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال از هزینه ساخت این آموزشگاه از محل اعتبار دولتی و چهار هزار میلیون ریال با مشارکت خیر پرداخت شده است.

هژبری تصریح کرد: آموزشگاه پیامبر اعظم (ص) با زیر بنای ۲ هزار و ۹۸ متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۷۰ متر مربع دیگر طرح عمرانی آموزش و پرورش استان سمنان است که با حضور وزیر آموزش و پرورش در قالب سفر کاروان تدبیر و امید افتتاح شد.

وی اضافه کرد: این مدرسه دارای ۱۲ کلاس درس، فضای اداری، آزمایشگاه فیزیک و شیمی، نمازخانه، سالن اجتماعات و فضای ورزشی است.

هژبری با بیان این که آموزشگاه پیامبر اعظم (ص) در سمنان با مشارکت خیران ساخته شده است، افزود: کانون فرهنگیان ۲ هزار میلیون ریال، شرکت فروسیلیس ۱۵ میلیون ریال و خیر مدرسه ساز ۴۰۰ میلیون ریال برای ساخت آموزشگاه پیامبر اعظم (ص) کمک کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: برای ساخت این مدرسه ۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده که سهم مشارکت دولت در ساخت این مدرسه هشت هزار میلیون ریال است.

بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان سمنان تحصیل می‌کنند.

استان سمنان چهار هزار و ۵۶۷ کلاس درس دارد که یک هزار و ۷۶۱ کلاس تخریبی است و یک هزار و ۹۵۱ کلاس به مقاوم سازی نیاز دارد.

همزمان با سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان جمعی از وزرای کابینه دکتر روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده‌ها طرح مختلف به شهرستان‌ها سفر کرده اند.

روحانی پیش از این در فروردین ماه ۹۵ همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.

انتهای پیام/ز

کاروان تدبیر و امید در سمنان

برچسب ها: دولت ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.