در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شرایط برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی شرایط شرکت مربیان در دوره های صلاحیت حرفه ای را تشریح کرد.

شرایط برگزاری دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانیرخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دوره‌های آموزشی ویژه مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: نظام صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی را طراحی کردیم و بر اساس این نظام برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزش غیر حضوری با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی ترتیب داده شد.

وی ادامه داد: مربیان پیش دبستانی الزام به شرکت در این دوره‌های مجازی را دارند و پس از گذراندن آن مدرک و گواهی صلاحیت حرفه‌ای اخذ خواهند کرد که بر این مبنا امکان ادامه فعالیت به عنوان مربی در دوره پیش دبستانی را خواهند داشت.

فضلی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مبتنی‌بر ۶ حوزه اصلی چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای است، اظهار کرد: در دوره‌های آموزشی مجازی در نظر گرفته شده دروسی مانند تعلیم و تربیت اسلامی، کلیات و مبانی و شعر، قصه و بازی برای مربیان در نظر گرفته شده است که به ترتیب و طبق زمان‌بندی ارائه خواهد شد.

شرایط ثبت نام مربیان دولتی و غیردولتی در دوره های آموزشی

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به اینکه مربیان برای حضور در این کلاس‌ها باید از طریق سامانه LTMS ثبت‌نام کرده و کد شناسه‌ای دریافت کنند که در این فرآیند مربیان در ۲ گروه مربیان پیش‌دبستانی‌های دولتی و غیردولتی تقسیم‌بندی می‌شوند که برای معلمان غیردولتی مدیر مدرسه باید کد شناسه را تأیید کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در دوره‌های آموزشی برای مربیان کاملا رایگان است، تصریح کرد: دوره‌های در نظر گرفته شده فعلا ۱۶ ساعت آموزشی است که زمان شروع این دوره آموزشی متعاقبا اعلام خواهد شد.

راه اندازی اتاق بازی برای نوآموزان پیش دبستانی

فضلی درباره برگزاری کلاس بازی برای نوآموزان پیش دبستانی، اظهار کرد: طرح اتاق بازی برای نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان ابتدایی یکسان خواهند بود و هر دو از این ظرفیت به محض شروع کار استفاده خواهند کرد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی تصریح کرد: بازی جزو محور‌های اصلی دوره پیش‌دبستانی است و باتوجه به تأکیدی که نسبت به برگزاری کلاس‌های بازی داریم، این موضوع برای دوره پیش‌دبستانی با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.