رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

سیم‌کارت‌های ویژه، اینترنت کنترل شده برای دانش‌‌آموزان ارائه می‌دهد/ فیلتر و تعطیل کردن شبکه‌های مجازی کارساز نیست

سیم‌کارت‌های دانش آموزی فضای مجازی کنترل شده دارند/ فیلتر و تعطیل کردن شبکه‌های مجازی کارساز نیستناظمی گفت: در حال حاضر پدیده‌های اجتماعی به کمک سلبریتی‌های شبکه‌های مجازی پیش می‌رود و تعطیل یا فیلتر کردن آن تاثیری ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی اشنی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست تاثیر فضای مجازی بر دختران دانش آموز که امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: هدایت نوجوانان و جوانان در فضای مجازی باید به طور مناسب صورت بگیرد و در این حوزه آموزش و پرورش باید به طور تخصصی و کارشناسی شده وارد عمل شود.

وی ادامه داد: سیم‌کارت‌های ویژه می‌تواند در توجه به فضای مجازی موثر واقع شود و اینترنتی کنترل شده را برای دانش‌‌آموزان ارائه دهد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی طرح‌های نوجوانان است، تصریح کرد: اکثر دانش آموزان از اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند و باید به جای تعطیل کردن این فضاها استفاده مناسب و محتوای متناسب دانش‌آموزان در اختیار آنها قرار گیرد.

ناظمی بیان کرد: اکنون پدیده های اجتماعی به کمک سلبریتی های شبکه های مجازی پیش می رود و تعطیل یا فیلتر کردن آن تاثیری ندارد.

در ورود به فضای مجازی شتابزده عمل کنیم

در ادامه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های ما در قالب ساختار و برنامه های ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ما را به سر منزل مقصود می رساند.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه زنان ادامه داد: به نظر می‌رسد هنوز عدالت در حوزه‌های مختلف مربوط به بانوان جاری نیست که این موضوع در مسائل مختلف مشهود است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نماز و قرآن تنها راه برون رفت از مشکلات در جامعه است، گفت: اکنون دنیای سایبری، فضای مجازی و  دوره اینترنت است و باید در این حوزه توانمند شویم.

کاظمی با اشاره به مکتب‌های زمان گذشته، بیان کرد: امروز جامعه فضایی متفاوتی گرفته است و ضریب نفوذ آن در نهادهای مختلف بالاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموز علاوه بر فضای فیزیکی در فضای مجازی نیز سیر می کنند و شهر بی قانون و فضا، خطرناک و غیرقابل کنترل است.

کاظمی اظهار کرد: البته فضای مجازی می‌تواند به عنوان یک ظرفیت ارزشمند نیز در اختیار نهاد تعلیم و تربیت قرار بگیرد که این موضوع نیازمند زیرساخت‌ است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: باید به دنبال تربیت های چند ساحتی باشیم و ساحت فناوری و دینی از جمله آن است.

فعالیت 20 میلیون نفر در اینستاگرام؛ پیش‌تازی زیر ۲۰ ساله‌ها

وی ادامه داد: براساس آمارها ۲۰ میلیون نفر در اینستاگرام فعالیت دارند که بخش اعظم آن زیر ۲۰ سال سن دارند همچنین ۵۶ میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور داریم که از این میان ۴۰ میلیون کاربر شبکه مجازی اجتماعی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مهارت‌های لازم برای ورود به دنیای مجازی را نداشتیم و کارها شتابزده پیش رفته و شبهه آفرینی‌ها و اطلاعات غلط به نوجوانان منتقل شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه افراد بین ۲۰ تا ۸۰ ساعت در فضای مجازی هستند، تصریح کرد: این مدت فعالیت در فضای مجازی باعث بر هم خوردن ساعات بیولوژیک بدن می شود همچنین خانواده را به سمت افسردگی می برد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۶۸ درصد طلاق ثبت شده در ۱۵۰ کشور به دلیل ارتباط زوجین در فضای مجازی است، گفت: از جمله دیگر عوارض فضای مجازی اختلال یادگیری دانش آموزان و کاهش سرانه مطالعه و بابا رفتن سن ازدواج است.

وی به سواد رسانه‌ ای نیز اشاره و اظهار کرد: باید مهارت سواد رسانه‌ای و مهارت‌های دانش‌آموزان را در برابر فضای مجازی بالا ببریم که نیازمند کمک خانواده‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار