آغاز بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور: از تمام امکانات برای اقامه نماز استفاده شود +تصاویر

بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز با قرائت پیام مقام معظم رهبری و با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری در دانشگاه سمنان آغاز شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور در حاشیه آغاز این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: تعداد یکهزار و 534 اثر به بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز استان سمنان ارسال شده است.

منصور سرگزی با اشاره به تعداد ارسالی آثار به دبیرخانه این اجلاسیه گفت: خوشبختانه استقبال مطلوبی از این اجلاسیه انجام شد.

وی گفت: رسانه ها در انعکاس این رویداد بزرگ به منظور ترویج و توسعه فرهنگ نماز بیش از بیش تلاش کنند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور گفت: امسال در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، یک هزار و 536 اثر در محورها و موضوع های مختلف مانند اجرا، اقامه و کارهای ابتکاری در زمینه دیجیتال به دبیرخانه اجلاس ارسال شد.


بیشتر بخوانید: نماز جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند 



منصور سرگزی اضافه کرد: 825 خانم و 711 آقا از سراسر کشور در اجلاس سراسری نماز شرکت و آثار خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: در بخش شیوه های انس کودکان با نماز در مهدهای کودک 238 اثر، مهارت های دعوت به نماز در مدرسه و دانشگاه ها 453 اثر و روش های دعوت همسالان به نماز 191 اثر ارسال شده است.

سرگزی اضافه کرد: شرکت کنندگان در اجلاس در زمینه راه های دعوت به نماز در فضای مجازی و رسانه 121 اثر، شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز در دستگاه های دولتی 64 اثر، روش ها و مهارت های مبلغان و روحانیان در دعوت به نماز 95 اثر به دبیرخانه ارسال کردند.

وی تصریح کرد: 443 اثر در قالب ایده ها و تجربه های موفق، 385 اثر در بخش علمی و پژوهشی، 629 اثر در زمینه ادبی و هنری و 79 اثر در بخش محصولات کمک آموزشی به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز ارسال شده است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: شرکت کنندگان در محورها و موضوع های مختلف مانند اجرا، اقامه و کارهای ابتکاری در زمینه دیجیتال آثار خود را به دبیرخانه اجلاس سراسری سالانه نماز ارسال کردند.

وزرا و مسئولان، مسئول ترویج نماز هستند

حجت الاسلام محسن قرائتی صبح چهارشنبه در اجلاسیه نماز با بیان اینکه کمالی نیست مگر اینکه در نماز نهفته باشد، تاکید کرد: ما همه چیز را باید از نماز بخواهیم لذا اگر نماز احیا شود قطعاً از مشکلات کاهش یافت.

وی با اشاره به فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاسیه نماز، افزود: اولین سخنرانی امام خمینی(ره) بعد از فرار شاه زمانی صورت گرفت که نزدیک به ظهر بود و لذا به آقا سید احمد فرمود که نماز چه موقع است و ایشان فرمودند همین الان، لذا امام (ره) در همان لحظه سخنرانی که جهانیان آن را گوش می کردند تعطیل کردند و این مهم نشان از اهمیت نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: این تفکر امام است که امروز شهید های مدافع حرم و عاشقان اهل بیت(ع) و ... تربیت می شوند و در راه اسلام و نماز جان می دهند.

قرائتی با بیان اینکه آقای انصاری از امام خمینی(ره) نقل کرده که  امام خمینی(ره) در روزهای پایانی عمر بابرکت شان فرمودند من حتی اگر چشمم بر روی هم آمد در زمان نماز مرا بیدار کن، آقای انصاری می گفت من ۱۰ دقیقه پس از نماز امام را بیدار کردم و ایشان فرمود من تمام عمرم نماز  سر وقت خواندم و در روز آخر عمرم ۱۰ دقیقه نمازم تاخیر شود و امام درباره این امر بسیار ناراحت بودند.

وی با بیان اینکه اینها است که به جامعه ارزش می دهد و نماز است که باید مسئله مهم برشمرده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جمله ای بیان کردند که وزرا و مدیران موظف به اقامه نماز هستند و این یعنی اگر مسئول نماز در یک وزارتخانه شخص وزیر باشد قطعاً نماز برپا خواهد شد اما اگر وزیر به معاون، معاون، به اداره کل، اداره کل به معاونت و ... صورت گیرد این نماز بزرگ شمرده نخواهد شد لذا باید انسان های فاضل و انگیزه دار و دلسوز را بر مسند نماز هر اداره و وزارتخانه و نهاد بگذاریم.

آغاز بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور: از تمام امکانات برای اقامه نماز استفاده شود +تصاویر

قرائتی با بیان اینکه هرچه خرج نماز شود از مشکلات جامعه کم می شود، ابراز کرد: شاه عباس ۴۰۰ سال قبل از ما کاروانسراهایی را ساخت که در طول مسیر زائران امام رضا(ع) میزبان مردم بود تا نماز بگذارند اما امروز در تمام طول جاده تعداد اندکی نماز خانه برپا است که این امر باید به خوبی توسط مسئولان پیگیری شود ما امروز باید در زمینه نمازخانه ها اقدام کنیم.

پس از پایان سخنرانی رئیس ستاد اقامه نماز کشور  تجلیل از نفرات برتر در زمینه اقامه نماز آغاز شد.

دستگاه اجرایی در اجلاسیه سراسری نماز تجلیل شدند

نماینده رئیس‌جمهور در امر نماز بابیان اینکه ارزیابی‌ها صرفاً زمینه‌ساز اقامه نماز در دستگاه‌ها است، ابراز داشت: اکثر دستگاه‌های اجرایی همکاری و عملکرد مثبت درزمینهٔ ترویج نماز داشتند و عملکرد آن‌ها موردقبول هیئت داوری قرارگرفته است که در این راستا ۹ دستگاه شایسته تقدیر قرار گرفتند.

آغاز بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور: از تمام امکانات برای اقامه نماز استفاده شود +تصاویر

رضایی در ادامه تصریح کرد: در میان دستگاه‌های وزارت کشور، وزارت فرهنگ و آموزش، وزارت راه، وزارت نیرو، وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات ، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و سازمان زندان‌ها با مأموریت‌های فرهنگی و آموزشی در امر تولید مباحث نماز پیش رو بودند.

وی ضمن بیان اینکه سامان‌دهی فضای نماز و متناسب با اقامه نماز در دستور کار است، اضافه کرد: مدیران سطوح عالی دستگاه‌های اجرای ضمن پیش‌بینی اعتبارات لازم می‌بایست حمایت و پشتیبانی از نماز را داشته باشند و موانع را شناسایی کنند و ضمن تأکید ویژه عدم تداخل وقت نماز با اجلاسیه ها و همایش‌ها نقش الگویی خود را در ترویج و توسعه اقامه نماز ایفا کنند.

در این اجلاس حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با اهدای لوح تقدیر از علیرضا بیرانوند به خاطر فعالیت هایش در این زمینه قدردانی کرد.

آغاز بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور: از تمام امکانات برای اقامه نماز استفاده شود +تصاویر

بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز امروز به مدت یک روز و در 2 نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات دانشگاه سمنان برگزار شد.

 

 

آغاز بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان

 

انتهای پیام/ب

 

 اجلاسیه سراسری نماز در سمنان با حضور رئیس جمهور  آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار